مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: طی بازدیدهای مستمر مسوولان اداره کل از مناطق آموزشی استان، خوشبختانه فرآیند آموزش حتی در مناطق مرزی و محروم با وجود شرایط کرونایی بخوبی در جریان است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آموزش و پرورش استان ” مهین منافی ” در گفتگوی ویدئو کنفرانس با مدیران مدارس و مناطق آموزشی ۲۴ گانه استان که در بستر برنامه شاد انجام گرفت با تقدیر از همراهی فرمانداران و بخشداران در سفرهای شهرستانی و بازدید از مدارس اظهار داشت: در تمامی بازدید های سرزده و سفرهای که برای نظارت بر امر تعلیم و تربیت در جای جای استان بخصوص مناطق مرزنشین و محروم انجام می شود فرمانداران و بخشداران گام به گام با ما همراه بودند که این امر حاصل مدیریت و کاردانی و بینش استاندار محترم در استان می باشد .
مدیرکل آموزش و پرورش استان در این گفتگو خاطرنشان کرد: مدیران مدارس استان با توجه با شرایط کرونایی در خصوص نوع آموزش حضوری، مجازی و ترکیبی برنامه ریزی کرده اند.
وی با تاکید بر لزوم جبران کاهش کیفیت آموزشی طی دو سال کرونایی گفت: سیاست وزارت آموزش و پرورش توسعه آموزش حضوری در مدارس با رعایت پروتکل های بهداشتی است .
این مقام مسئول بر اهمیت تحقق اهداف آموزشی پایه اول ابتدایی و ارتقا کیفیت آموزشی بمنظور پیشگیری از افت تحصیلی دانش آموزان تاکید کرد.
وی با اشاره به اینکه قریب به ۴هزار نفر بازماندگان از تحصیل استان آذربایجان غربی به فرآیند آموزش بازگشته اند؛ ادامه داد: شناسایی بازماندگان از تحصیل و برنامه ریزی در راستای جذب آنها باید در اولویت مسوولان مناطق و مدیران مدارس قرار گیرد.
منافی بیان کرد: حلقه های حمایت از دانش آموز تارک تحصیل توسط معلمان باقیات الصالحات فرهنگیان خواهد بود و این حمایتها تنها مادی نیست بلکه حمایتهای معنوی را نیز شامل می شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اضافه کرد: آموزش معلمان در ابعاد شخصتی دانش آموزان تاثیر دارد لذا آموزش مهارت هویت طلبی و مهرورزی بویژه در دوره ابتدایی امری کلیدی برای تربیت شهروند مومن و متعهد است.
وی خاطر نشان کرد: آموزش اصل عزت نفس و هویت طلبی در قالب دوره های ضمن خدمت برای فرهنگیان و در کلاسهای درس برای دانش آموزان در دستور کار آموزش و پرورش استان قرار دارد.
این مقام مسئول اذعان کرد: تقویت هویت ملی و اسلامی در بین دانش آموزان، منجر به عشق به میهن اسلامی و تلاش برای آبادانی آن خواهد شد.
وی خواستار شد: مسؤلیت پذیری دانش آموزان در طول تحصیل به عنوان یک مهارت کلیدی در زندگی همواره مورد توجه مدیران مدارس و معلمان قرار گیرد.
منافی با اشاره به اینکه تشکیل اتاق فکر در هر مدرسه برای مدیریت مسائل آموزشی و تربیتی راهگشاست؛ ادامه داد: با وجود توسعه آموزش حضوری، نباید از برنامه شاد غافل شویم و باید همواره برای تقویت کیفیت آموزش و ارتباط با دانش آموزان از این بستر استفاده کنیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: اخذ اسناد مالکیت برای کلیه مدارس استان در دستور کار قرار دارد و تا پایان سال باید این فرآیند تکمیل شود.
وی با بیان اینکه امروز سیاست اداره کل آموزش و پرورش استان تنها حفظ منافع دانش آموزان و معلمان استان است؛ افزود: تعامل سازنده با ائمه جمعه و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی همواره در دستور کار مسوولان اداره کل و مناطق آموزشی استان قرار دارد.
در همین راستا منافی خاطر نشان کرد: اولویت آموزش و پرورش استان باید ارتقا شاخصهای آموزشی و پرورشی و در نهایت موفقیت بیش از پیش دانش آموزان استان باشد