وی با گرامیداشت یاد شهید سلیمانی افزود: پشتوانه بزرگی را از دست دادیم اما شهادت سردارهم منشا برکات زیادی شد و یک نوع وحدت و انسجام بیشتری بین مردم شکل گرفت.
حکیم زاده تصریح کرد: ما معلمان باید بیندیشیم چگونه شهید سلیمانی محبوب دلها شد، با توجه به مبانی دینی می توان دریافت که انسان های صالح و مومن در میان مردم محبوب می شوند و شهید سلیمانی بر دل ها نفوذ کرده بود و قدرت و تاثیر لازم را به عنوان راهبر داشت.
وی بیان کرد: اگر بخواهیم ببینیم یک مدیر و معلم و استادچگونه می تواند بر دلها نفوذ کرده و تاثیر گذار باشد باید به قرآن مراجعه کرد زیرا فرمول نفوذ در دلها در قران آمده که خوش خلقی از آن جمله است که پیامبر اکرم از آن برخوردار بود و سردار دلها نیز پیرو همین مکتب بود.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش افزود: ارتباط عاطفی موجب نفوذ در دلها می شود و فاصله بین افراد را کم می کند و مرزهای بین فرد و دیگران را برمی دارد و سردار شهید سلیمانی در سیل و حوادث در کنار مردم بود و مرزبندی نداشت و بین افراد فرقی قایل نمی شود و این ویژگی موجب ماندگاری شهید شد.
وی گفت: بوسه سردار سلیمانی بر پیشانی پیرمرد در یک روستای دورافتاده و راز و نیاز شهید و برخورد با فرزند شهید با یک زنجیره عاطفی موجب محبت می شود و فاصله بین افراد را کم می کند، شهید سلیمانی انسانی است که در ابعاد مختلف رشد کرده و نگاه فراجناحی و فرا مرزی دارد و ما مدیران و معلمان باید با درس گرفتن از منش شهید سلیمانی غفلت گذشته را جبران کنیم و با غبار روبی از دلها کمی با محبت و عطوفت با دیگران برخورد کنیم و ارتباط عاطفی با دانش آموزان داشته باشیم تا تاثیر گذار باشیم.
حکیم زاده اظهارداشت: موفقیت در راهبری این است که فاصله ها را برداریم و به مخاطب نزدیک شویم، یادمان باشد ما معلمان باید در چندفضا کار کنیم و به فضای فیزیکی، فضای عاطفی، روانی و اجتماعی هم توجه کنیم.
این مقام مسئول گفت: فضای فیزیکی که مدرسه است نباید ما را از دیگر عوامل موفقیت بازدارد، معلمان و مدیران برای تاثیر گذاری بیشتر در دانش آموزان ابتدایی بایستی توجه به فضاهای عاطفی، روانی و اجتماعی را جدی بگیرند.
منبع: اداره کل آموزش و پرورش استان قزوين