به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سید جواد حسینی در بخشی از پانزدهمین نشست شورای راهبری سازمان آموزش و پرورش استثنایی که با محوریت گزارش آموزش و پرورش استثنایی کرمان برگزار شد با اعلام این خبر گفت: با همت خیران تاکنون 7 هزار و 500 دستگاه تبلت و گوشی هوشمند به دانش آموزان محروم آموزش وپرورش عادی استان کرمان اهدا شده و در سال جاری نیز 38 میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار برای خرید تجهیزات هوشمند آموزشی از طریق سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس به استان کرمان اختصاص خواهد یافت.
معاون وزیر با بیان اینکه آموزش و پرورش استثنایی کرمان در تحقق شاخص های بسته های تحولی عملکرد خوبی داشته است، گفت: این اداره در اجرای برنامه ها و بسته های تحولی سازمان آموزش و پرورش استثنایی بر مبنای سند تحول بنیادین به خوبی عمل کرده است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه در زیست بوم کرونا نظام تعلیم و تربیت آسیب دیده و بازگشایی مدارس یک ضرورت است، گفت: آموزش و پرورش استثنایی کرمان در بازگشایی مدارس و آموزش حضوری عملکرد خوبی داشته، به گونه ای که در این استان 91 درصد مدارس استثنایی مقطع ابتدایی و 100 درصد مدارس استثنایی مقطع متوسطه آموزش ها را به صورت حضوری برگزار می کنند.
حسینی افزود: هم چنین عملکرد آموزش و پرورش استثنایی کرمان در ارتباط با دستگاه ها و مسئولان محلی ارزشمند است.
معاون وزیر در ادامه با بیان اینکه بر اساس آمایش سرزمینی ۲۱۰ مدرسه در آموزش و پرورش استثنایی برای رسیدن به حداقل استانداردها نیاز است، گفت: سهم آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان از این تعداد 5 مدرسه است که خوشبختانه 9 مدرسه در این استان در حال ساخت است که یکی از 9 مدرسه در حال ساخت آموزش و پرورش استثنایی کرمان مجتمع بزرگ مستقل ویژه اوتیسم است.
حسینی در ادامه با بیان اینکه خیران، سال گذشته بیش از ۱۴۵ میلیارد تومان به تامین تجهیزات نهضت توان افزایی کمک کردند، گفت: دانش آموزان استثنایی استان کرمان به ۲ هزار و 440 قلم تجهیزات توانبخشی، آموزشی و ورزشی با اعتباری بالغ بر 7 میلیارد و 400 میلیون تومان نیاز دارند که در سال جاری دو و نیم میلیارد تومان از سوی سازمان آموزش و پرورش استثنایی برای خرید این تجهیزات به استان کرمان اختصاص خواهد یافت.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه آموزش و پرورش استثنایی کرمان برای رسیدن به استانداردها به 6 مرکز مشکلات ویژه یادگیری دیگر نیاز دارد، گفت: باید تلاش شود با همکاری اداره کل آموزش و پرورش کرمان این مراکز ساخته شود و سازمان آموزش و پرورش استثنایی هم در تجهیز این مراکز کمک خواهد کرد.
حسینی با اشاره به سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان گفت: 98.40 درصد نوآموزان بدو ورود به دبستان استان کرمان در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی ارزیابی شده اند.
وی افزود: هم چنین آموزش و پرورش استثنایی کرمان توانست 91.43 درصد از شاخص تعیین شده سنجش نوآموزان پیش دبستان را محقق کند.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی خواستار همکاری سه جانبه وزارت بهداشت، سازمان بهزیستی و سازمان آموزش و پرورش استثنایی شد و گفت: داده های غربالگری این سه نهاد می تواند در راستای مداخلات بهنگام طلایی استفاده شود.
منبع: اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان