مدیر کل آموزش و پرورش گلستان، در سیزدهمین جلسه شورای معاونین آموزش و پرورش اظهار داشت: استقرار نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان «نماد» از برنامههای ابلاغی وزارت آموزش و پرورش است که میتواند مسائل و چالش های حوزه دانشآموزی را آگاهانهتر مدیریت کرده و باعث کاهش آسیب های اجتماعی شود.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش گلستان، صبح سه شنبه 7دی 1400، سیزدهمین جلسه شورای معاونین آموزش و پرورش با حضور احسان گوهری راد؛ مدیرکل آموزش و پرورش و اعضای این شورا در خصوص طرح نماد وگزارش فعالیت های معاونت سواد آموزی در سالن فرهنگ برگزار گردید.
در این جلسه مدیرکل آموزش و پرورش گلستان اظهار داشت: استقرار نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان «نماد» از برنامههای ابلاغی وزارت آموزش و پرورش است که میتواند مسائل و چالش های حوزه دانشآموزی را آگاهانهتر مدیریت کرده و باعث کاهش آسیب های اجتماعی شود.
وی همچنین ضمن گرامیداشت هفته سوادآموزی گفت: ۹۶.۶ درصد جمعیت ۱۰ تا ۴۹ سال استان گلستان باسواد هستند و امید است تا با عزم و همت والای آموزشیاران سوادآموزی شاخص باسوادی استان را به صددرصد ارتقا دهیم؛ راه اندازی مراکز یادگیری محلی می تواند تأثیر به سزایی در محقق شدن این هدف داشته باشد.
سید خلیل حسینی ، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان نیز در ادامه افزود: استمرار فعالیت های بهداشت روان و پیشگیری از آسیب های اجتماعی در سطح مدارس استان و ظرفیت سازی و توسعه شبکه های همکاری کانون یاریگران زندگی در مدارس می تواند در کنار خط ملی1570 نماد به کاهش آسیب های اجتماعی دانش آموزان منجر خواهدشد.
محمد حبیبی معاون سواد آموزی آموزش و پرورش گلستان نیز از راه اندازی و فعالیت 9 مرکز یادگیری محلی در استان خبر داد و گفت: دو مرکز دولتی، پنج مرکز غیردولتی و دو مرکز مشارکتی در استان وجود دارد همچنین سه مرکز غیردولتی مجری طرح بسته تحولی سواد زندگی به افراد بی سواد هستند؛ برگزاری دورههای سوادآموزی، تحکیم و انتقال، مهارتهای اجتماعی، حقوق شهروندی، آموزش سواد پایه و برخی آموزشهای فنی و حرفهای از مباحث قابل تدریس در مراکز یادگیری محلی در گلستان است.
منبع: اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان