مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: با تمرکز بنیاد علوی، نهادهای انقلابی و مساعدت سازمان نوسازی و مدارس، شهرستان گرمی به تراز فضاهای آموزشی و تربیتی دست پیدا میکند.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان اردبیل به نقل از خبرگزاری مهر، احمد ناصری در جلسه شورای آموزش و پرورش گرمی که با حضور معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس در گرمی برگزار شد، اظهار کرد: هفتمین سفر رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس به استان و دومین سفر به شهرستان گرمی در حالی انجام میشود که در 4 سال اخیر طرحهای متعدد آموزشی و پرورشی در قالب ساختمانها و تخصیص تجهیزات مناسب به سرانجام رسیده است.
ناصری دستاوردهای این سفر را قابل تحسین توصیف کرد و گفت: نماینده مردم گرمی به عنوان رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس نیز از هر فرصت در حمایت و پشتیبانی از جامعه فرهنگیان به ویژه تصویب لایحه رتبهبندی معلمان استفاده کرده و در همسانسازی حقوق بازنشستهها نیز جز نمایندگان حامی و دلسوز بوده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل تصریح کرد: شهرستان گرمی در کنار بیلهسوار جز شهرستانهای محروم و کمتر توسعه یافته آموزش و پرورش است که به رغم عقبماندگیهای بسیار زیاد در چند سال اخیر با روند جهشی در توسعه فضاهای آموزشی و ارتقا تجهیزات هنرستانی روبهرو بوده و همچنان این وضعیت با قوت و قدرت در مسیر توسعه همهجانبه ادامه دارد.
ناصری افزود: در بازدیدی که معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس از گرمی و انگوت داشت در کنار بازدید از پروژههای مدرسهسازی در حال تکمیل، قرار شد چندین واحد آموزشی در گرمی و انگوت نیز با همکاری خیرین و نهادهای انقلابی احداث شده تا دانشآموزان در مناطق روستایی و شهری بتوانند از زیرساخت مطلوب آموزشی، ورزشی و پرورشی استفاده کنند.
وی عشایری بودن منطقه انگوت را یک شرایط ویژه توصیف کرد و ادامه داد: در این شهرستان با هدف توسعه متوازن رشتههای تحصیلی، توسعه هنرستانها مورد توجه قرار گرفته که مقرر شد برای هنرستانهای این شهرستان تأمین اعتبار برای خرید تجهیزات مورد نیاز در رشتههای فنی و حرفهای به انجام برسد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل از تأمین قیر مورد نیاز برای ایزوگام بام مدارس و آسفالت محوطه مدارس، ایمنسازی و استانداردسازی سیستم گرمایشی و ساخت و تکمیل فضاهای آموزشی نیمهتمام در این 2 شهرستان خبر داد و خاطر نشان کرد: قطعا ایجاد امکانات مناسب آموزشی میتواند آسیبهای ناشی از مهاجرت را در این منطقه به حداقل برساند.
در این جلسه مدیر آموزش و پرورش شهرستان گرمی نیز با بیان اینکه دانشآموزان این شهرستان نیازمند تأمین تبلت هستند، اضافه کرد: ما به سرعت به تأمین و تحویل 25 دستگاه تبلت نیاز داریم و در کنار آن 570 دانشآموز این شهرستان در هنرستانها تحصیل میکنند که نیاز تجهیزاتی آنها بیش از گذشته احساس میشود که در این زمینه به 3 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.
رسول اشرفی بیان کرد: در شهر گرمی 700 دانشآموز دوره ابتدایی دختر برای ادامه تحصیل نیازمند مجتمع شبانهروزی هستند تا با ممانعت از ترک تحصیل آنها امکان تحصیل مناسب آنها فراهم آید که در این زمینه از سازمان نوسازی مدارس انتظار کمک و همراهی داریم.
اشرفی ضرورت احداث سرویس بهداشتی برای دانشآموزان مدارس شهری و روستایی را یادآور شد و اظهار کرد: این اسباب شرمندگی است که دانشآموزان در برخی از روستاها به دلیل نبود سرویس بهداشتی به خانه خود مراجعه کرده و سپس به مدرسه باز میگردند.
وی نیز در جلسه شورای آموزش و پرورش انگوت با حضور معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در این شهرستان 35 مدرسه کانکسی و سنگی وجود دارد که امیدواریم با ساخت واحدهای آموزشی مناسب نسبت به برچیده شدن این مدارس اقدام لازم انجام شود.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان گرمی گفت: ما در شهرهای زیوه و انگوت به 2 باب مدرسه 12 کلاسه نیاز داریم و در کنار آن برای دانشآموزان هنرستانها در رشتههایی همچون تعمیر برق، نقشهکشی ساختمان، تأمین امکانات و تجهیزات مناسب به همراه ساخت سرویس بهداشتی در 17 واحد آموزشی جز ضرورتها و اولویتهاست.
رسول اشرفی خواستار تأمین تجهیزات و امکانات مناسب در مدارس شبانهروزی شد و افزود: سیستم گرمایشی 5 واحد آموزشی نیاز به تعمیر دارد و 65 دانشآموز استثنایی در این شهرستان در رفت و آمد خود دچار مشکلاتی هستند که امیدواریم هر چه سریعتر مشکلات و نارساییها برطرف شود.
منبع: اداره کل آموزش و پرورش استان اردبيل