معاون آموزش ابتدایی مازندران در گردهمایی تخصصی راهبران آموزشی و تربیتی که صبح امروز در اردوگاه شهدای دانشآموزی بادله ساری برگزار شد گفت: ۱۳۶۱ دبستان روستایی و عشایری استان تحت پوشش ۸۵ راهبر آموزشی و تربیتی هستند.
به گزارش اداره اطلاعرسانی و روابطعمومی آموزش و پرورش مازندران؛ «بهروز منصورکیایی» در راستای منویات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب از اهمیت ویژه نقش راهبران آموزشی در تحقق عدالت آموزشی، اجرایی نمودن اهداف سند تحول بنیادین، ارتقای کیفیت فرآیندهای آموزش و یادگیری سخن گفت.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه عدالت آموزشی به عنوان مهم ترین بحث حوزه آموزش و پرورش و مدیریت تعلیم، سال هاست که توجه متصدیان امر آموزش را به خود جلب کرده اظهار کرد:
این عدالت آموزشی است که زمینه را برای دستیابی به عدالت اجتماعی فراهم می کند عدالت آموزشی نخستین و مهم ترین اولویت مسائل نظام است اگر نظام نتواند آن را تعمیم دهد قطعا شکاف طبقاتی و فاصله طبقاتی زیاد خواهد شد و نارضایتی و نا بهنجاری در سیستم بوجود خواهد آمد.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه آموزش و پرورش دوره ابتدایی استان به پهنای تمامی شهرها و روستاها و مناطق عشایری و مرزی گسترده است افزود: به منظور تحقق عدالت آموزشی، ایجاد فرصتهای برابر آموزشی، مدیریت و تسهیل نظارت و راهنمایی بر فعالیتهای آموزشی و پرورشی مدارس روستایی مناطق کمتر توسعه یافته دارای کلاس چند پایه، افراد توانمند به عنوان راهبر آموزشی و تربیتی تخصیص مییابند تا فرآیند آموزش یادگیری در این نوع مدارس را هدایت و راهبری نمایند.
منصورکیایی با تاکید بر اینکه هدف اصلی نظارت آموزشی اصلاح فرایند یادگیری است اذعان کرد: امروزه راهبران آموزشی برای اصلاح فرآیند یادگیری به عنوان مدیران آموزشی به معلمان و به کمک آنان، فعالیت می کنند و از طریق همکاری حرفه ای سعی در ارتقاء کیفیت عملکرد معلمان و رفع مسائل و مشکلات آنان دارد.
وی در ادامه به ارائه گزارش آماری راهبران آموزشی _ تربیتی استان مازندران پرداخت و گفت: گزارش آماری حاکی از آن است که در طی این چند سال تعداد راهبران افزایش داشته و از ابتدای آن از 69 نفر به 85نفر رسیده است که بیشترین مدرک تحصیلی راهبران آموزشی – تربیتی مربوط به سطح فوق لیسانس بوده است و 6 نفر از راهبران دارای مدرک تحصیلی دکتری می باشند و از تعداد 1361 مدرسه تحت پوشش راهبران 830 مدرسه تحت پوشش چندپایه میباشند.
معاون آموزش ابتدایی در پایان از زحمات تمامی راهبران آموزشی و تربیتی که با توجه به زیست بوم جدید در تحقق اهداف اسناد بالادستی، اجرای صحیح برنامه درسی، ارتقاء کمی و کیفی امور آموزشی و پرورشی در مدارس روستایی عشایری، مرزی و ارتقاء سطح مهارتهای حرفه ای معلمان و تبادل تجربیات آموزشی و پرورشی، جلوگیری از افت تحصیلی دانشآموزان و جذب دانشآموزان بازمانده از تحصیل تقدیر و تشکر کرد.
منبع: اداره کل آموزش و پرورش استان مازندران