مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: حرکت ما در مسیر برگزاری آزمون های تستی و عدم توجه به درک مفاهیم عامل افت نتایج این دو آزمون است.
به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی، قاسمعلی خدابنده در نشست کارگروه بهبود کیفیت آموزشی استان ضمن تبریک ایام شکوهمند پیروزی انقلاب اسلامی و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به کارکرد های متفاوت مدرسه اشاره کرد و گفت: کارشناسان برای مدارس کارکرد های آموزشی، اجتماعی، سلامت جسمانی و روانی متصور می باشند، دانش آموزان در مدارس با مفاهیمی چون نظم، نقش پذیری، جامعه پذیری، حفظ سلامت و بهداشت فردی و اجتماعی، اعتماد به نفس، مسئولیت پذیری آشنا می شوند و این مفاهیم را در محیط مدرسه تمرین می کنند.
وی با بیان اینکه در ایام حاضر به توجه به شیوع ویروس کرونا و عدم حضور دانش آموزان در محیط مدرسه کارکرد آموزشی نسبت به سایر کارکرد ها نقش پر رنگ تری به خود گرفته است اظهار داشت: کارکرد آموزشی که به معنای انتقال دانش و آگاهی است کمی گرا است، لذا میزان فراگیری محتوای آموزشی را می توان به صورت کمی نمایش داد.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به برگزاری آزمون های هماهنگ جهانی پرلز و تیمز گفت: سواد خواندن و مهارت حساب کردن دانش آموزان می تواند نقش موثری در ارتقا نمرات سایر دروس داشته باشد و حرکت ما در مسیر برگزاری آزمون های تستی و عدم توجه به درک مفاهیم عامل افت نتایج این دو آزمون است.
خدابنده با تاکید بر تشکیل کارگروه متناظر بهبود کیفیت آموزشی در سطح ادارات آموزش و پرورش و مدارس به منظور تحلیل نتایج امتحانات و ارائه راه حل های اجرایی در جهت ارتقا کیفیت آموزشی اظهار داشت: آزمون ها به همان نسبت که میزان یادگیری دانش آموزان را می سنجند، ملاک خوبی برای سنجش عملکرد سایر عوامل تاثیر گذار همچون محتوای درسی، عملکرد معلمین، نحوه برگزاری امتحانات و … می باشند.
منبع: اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی