مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در مراسم تقدیر از انجمن علمی معلمان ابتدایی استان بر لزوم استفاده از ظرفیت انجمن های علمی معلمان برای پویاسازی آموزش تأکید کرد.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران؛ «علیرضا سعدی پور» در مراسم تقدیر از انجمن علمی معلمان استان مازندران، بر لزوم استفاده از ظرفیتهای انجمن علمی معلمان برای پویاسازی آموزگاران تاکید کرده و گفت: آموزش و پرورش و انجمن های علمی معلمان دارای فکر واحد و ماموریت مشترک هستند که به ویژه در آموزش ابتدایی باید آن را به ثمر برسانیم.
وی با اشاره به اینکه معلم نقش تسهیلگر آموزشی را باید در کلاس درس ایفا کند افزود: انجمن های علمی در قالب یک NGO می تواند کمک بزرگی برای تعریف این نقش معلمان باشد. از این رو آموزش و پرورش خانه انجمنهای علمی است و درب آموزش و پرورش همیشه به روی انجمن ها باز است.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران تصریح کرد: قائل به استقلال انجمن های علمی هستیم ولی اعتقاد داریم که آموزش و پرورش به تنهایی نمی تواند نقش خود را ایفا کند و باید با یک کار گروهی هر کدام گوشه ای از کار را انجام دهیم تا به مقصد مورد نظر برسیم.
وی دوره ابتدایی به ویژه دوره اول ابتدایی و پیش دبستانی را مهمترین و اساسی ترین پایه آموزش در کشور دانست و اظهار کرد: در زیست بوم جدید نیازمند توانمندسازی معلمان پایه اول و پیش دبستانی و نیازمند ایده ها و اندیشه های نو هستیم.
سعدی پور تاکید کرد: گروه های آموزشی باید فعال باشند و این فعالیت باید دیده شود و در همین راستا برای رسیدن به سرمنزل مقصود همکاریهای متقابل با انجمن علمی معلمان نیز باید گسترش یابد.
این مقام مسئول با اشاره به کسب رتبه دوم انجمن علمی معلمان مازندران در سطح کشور خاطرنشان کرد: با گفتمان سازی و تشریک مساعی، این انجمن ها را در سطح شهرستانها و مناطق بیشتر معرفی خواهیم کرد.
شایان ذکر است در پایان این جلسه از دکتر صفایی رئیس سابق انجمن علمی معلمان ابتدایی استان مازندران و تعدادی از اعضای این انجمن تقدیر شد.
منبع: اداره کل آموزش و پرورش استان مازندران