مسئول بسیج فرهنگیان فارس گفت: ماموریت فرهنگیان حرکت برای رشد فضائل در دو عرصه”ماده” و “معنا” است و تحقق این دو پدیده در گرو حل معضلات معیشتی و تقویت بنیان های نظری و نرم افزاری آموزش و پرورش می باشد.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، دکتر ناصر جوکار در نشست تنی چند از فرهنگیان استان با نمایندگان مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی که به منظور پیگیری مشکلات فرهنگیان برگزار شد گفت: شنیدن صدای معلم، احترام به فرهنگ، فضیلت، زیبایی، عدالت و حقیقت است و همگان در برابر حل مشکلات این قشر مسئول هستند.
مسئول بسیج فرهنگیان فارس شاخصه های حکمرانی خوب را شنیدن صدای معلم، داوری عالمانه و منصفانه این صدا دانست و گفت: باید سطح تماس نمایندگان مجلس و مدیران دولت با فرهنگیان مضاعف گردد تا دستگاه زباله ساز دشمنان، از طریق توتالیتاریزم و پروپاگاندای رسانه، از مطالبات به حق فرهنگیان سو استفاده ننموده و رخنه ای بین این قشر و حاکمیت ایجاد ننمایند.
جوکار ادامه داد: بدون شک کارآمدی در سرکوب نیست بلکه در مدیریت مطلوب است.
وی با دعوت از نمایندگان فرهنگیان به آرامش، نیاز آنی جامعه در آستانه آغاز سال تحصیلی مدارس را معرفی عاجلانه و عالمانه وزیر آموزش و پرورش دانست و بسیج فرهنگیان فارس را مامور پیگیری مطالبات فرهنگیان معرفی کرد.
مسئول بسیج فرهنگیان فارس ماموریت فرهنگیان را حرکت برای رشد فضائل در دو عرصه”ماده” و “معنا” دانست و را تحقق این دو پدیده را حل معضلات معیشتی و تقویت بنیان های نظری و نرم افزاری آموزش و پرورش دانست.
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه تا مشکل تورم مهار نشود، حتی اگر نظام رتبه بندی نیز اعمال شود، چند صباحی دیگر باز مشکلات عودت خواهد کرد، گفت: تمام دستگاه ها و قوا در برابر جامعه معلمی مسوولند و مجلس تمام تلاش خود را برای احقاق حقوق جامعه معلمی به کار خواهد گرفت.
دکتر جعفر قادری راه برآورده کردن این مطالبات را ظرفیت سازی اقتصادی در عرصه تولید، ایجاد درآمدهای پایدار و جذب سرمایه و ترمیم بنیان های اقتصادی دانست و گفت: قطعا دیدگاه ها و نظرات این جمع در کمیسیون مربوطه مطرح و از آن دفاع خواهد شد.
رئیس مجمع نمایندگان فارس نیز در این نشست با اشاره به اینکه حقوق کارکنان دولت را باید به راندمان کاری داد و نه عقربه زمان کار گفت: این عین بی عدالتی است که بگوییم همگان صرفنظر از نوع کارکردها، مدرک تحصیلی، سابقه و… حقوقی یکسان و یک میزان دریافت نمایند.
دکتر علیرضا پاک فطرت اعلام آمادگی کرد تا برای احقاق حقوق جامعه معلمی همت خویش را معطوف داشته و از هیچ تلاشی مضایقه ننماید.
پاک فطرت همچنین با اشاره به اینکه هیچ مرجعی حق ندارد پس از اضافه کردن حقوق، مبادرت به کسر حقوق اضافه شده نماید، قول پیگیری جدی داد تا از طریق مجلس به سرانجام رسد.
دیگر نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: در طول سالیان متمادی آموزش و پرورش نه در متن که در حاشیه بوده و همه دولت های گذشته نتوانسته اند حق معلم را آنطور که شایسته این قشر خدوم و زحمتکش است ادا کنند.
ابراهیم عزیزی، مهمترین معضل آموزش و پرورش را دو پدیده “معلم و محتوا” دانست و گفت: امروزه منزلت معلم آسیب جدی دیده است و باید این آسیب ها بر طرف شود.
وی یکی از راهکارهای ارتقای منزلت معلم را حل معیشت معلم دانست، اما همه راهکارها را منحصر به حوزه حل معیشت ندانست و شناسایی سایر پارامترها را نیز خواستار شد.
در این نشست، ۶ نفر فرهنگیان استان به نمایندگی از جامعه فرهنگیان، رسیدگی به مشکلات جامعه فرهنگیان را خواستار و خواهان همسان سازی نظام حقوقی فرهنگیان با کارمندان سایر ادارات و یا اعمال بلادرنگ نظام رتبه بندی فرهنگیان شدند.
لازم به ذکر است دکتر نجابت دیگر نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی به دلیل عدم حضور در استان، در این نشست حضور نداشتند امارئیس دفتر ایشان که خود فرهنگی است به نمایندگی از ایشان در این نشست حضور داشت.
خاطر نشان میشود: این نشست که به مدت ۱۵۰ دقیقه به طول انجامید به ابتکار سازمان بسیج فرهنگیان فارس برگزار شد.