” مشارکت اولیا در تصمیم گیری های نظام آموزش و ارتقا سطح سواد فرهنگی خانواده ها” عناوین مورد تاکید معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در جلسه معاونین آموزش ابتدایی و منتخب مدیران مدارس ابتدایی نواحی تبریز بود.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش رضوان حکیم زاده که در صدر هیاتی به منظور بررسی تمهیدات پروژه مهر و بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید مهمان تبریز بود در جلسه معاونین آموزش ابتدایی و منتخب مدیران مدارس ابتدایی نواحی تبریز در باشگاه فرهنگیان تبریز شرکت کرد.
حکیم زاده از حضور رئیس جمهور در زنگ مهر امسال در یکی از مدارس کشور خبر داد و گفت: تمامی مدارس برای اول مهر برنامه ای مطلوب و بانشاط داشته باشند که حاصل مشارکت و تصمیم گیری های با برنامه مدیران و روسای مناطق و نواحی با مدیران مدارس است.
معاون آموزش ابتدایی وزارت اموزش و پرورش نگاه خوب و حمایتی رییس جمهور به سیستم اموزش و پرورش را یک نقطه قوت برای دستگاه معرفی کرد و گفت: با حضور رییس جمهور در شوراى عالی آموزش و پرورش به این نکته تاکید شد که کارهای کارشناسی باید در داخل خود سیستم توسط متخصصین امر تعلیم و تربیت انجام شود.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه اگر تلاش مدیران نبود چرخ آموزش و پرورش نمی چرخید و توفیقات سیستم از ایثار و فداکاری معلمان است، گفت: در شرایط کرونایی ایران یکی از کشورهای جهان از جهت تداوم و رصد آموزش بوده و اقدامات بسیار ارزنده ای انجام داده است.
حکیم زاده اظهار داشت: ظرفیت رسانه، فضای مجازی و یاری گران آموزش در این راستا به صورت گسترده و خوب استفاده شد و بر تداوم آن تاکید کرد.
این مقام مسئول وزارت با بیان اینکه مدیران در قبال خانواده ها ،معلمان و دانش آموزان وظایف و نقش هایی دارند ، تصریح کرد: مهم ترین گام و رسالت دسترسی همه به آموزش و فرصت برابر برای تمامی دانش آموزان جهت تعلیم و تربیت بسیار مهم و حائز اهمیت است.
وی با تاکید بر اینکه وظیفه ما بعنوان دولت بر اساس اصل آموزش عمومى ، فرصت سازی برای دانش آموزان جهت تحصیل است، خواستار ارتقا سطح سواد فرهنگی خانواده ها در اجرای عدالت اموزشی و نصیب آموزشی برابر در تمامی کشور شد.
حکیم زاده اظهار داشت: به عنوان معلم و مدیر فرهنگی همیشه این دغدغه باید در ما باشد که دانش اموزان را به سمت رشد و شکوفایی سوق دهیم و موفقیت حق همه ی کودکان است و در این راستا نیاز است بعنوان یک مدیر عوامل روانی اجتماعی را دستکاری کنیم تا زندگی دانش اموزان به شکل مطلوب تغییر یابد.
وی در بخش دیگر سخنان خود گفت: مختصات تدریس مجازى را تعیین کنیم چرا که مدل تدریس حضورى با مجازی متفاوت است با در نظر گرفتن این مهم که تدریس موثر در فضای مجازی یا ترکیبی باید حفظ شود.
به گفته ی معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش، تدریس ترکیبی شامل تدریس مجازى و حضورى بصورت همزمان هست.
به تاکید معاون اموزش ابتدایی وزارت برنامه ریزی شده به سمتی حرکت کنیم که مدارس را به شکل مطلوب شروع کنیم تا بتوانیم روح انرژی و امید را به جامعه بدهیم و این امر با مشارکت اولیا در تصمیم گیری ها اتفاق خواهد افتاد./ روشنی
spp.ir/apash1397 کانال آموزش و پرورش در سروش
http://instagram.com/ap.azar_shargi کانال آموزش و پرورش در اینستاگرام
https://www.aparat.com/andishe.ash کانال آموزش و پرورش استان در آپارات
https://shad.ir/azarbaijansharghistudents کانال آموزش و پرورش استان در شبکه شاد
30008624 سامانه پیامکی آموزش و پرورش استان