مدیر آموزشوپرورش شهرستان کوهرنگ برقراری حقوق معلمان متناسب با جغرافیای محل خدمت را زمینهساز عدالت آموزشی و مشوقی برای ثبات نیروی انسانی در مناطق محروم برشمرد.
به گزارش اداره اطلاعرسانی و روابطعمومی آموزشوپرورش استان چهارمحالوبختیاری، مدیر آموزشوپرورش شهرستان کوهرنگ با بیان اینکه عدالت آموزشی الزاماً به معنی برابری و برخورداری یکسان همه مناطق و عوامل آموزشی از امکانات و فرصتهای آموزشی نیست گفت: عدالت آموزشی باید در برنامهریزی درسی و محتوای کتب درسی متناسب با فرصتها، امکانات، فرهنگ و اقلیم هر استان شکل بگیرد.
وی عدالت در توزیع فرصتها و امکانات آموزشی، فراهم کردن زیرساختهای آموزش الکترونیکی و مجازی برای همه دانشآموزان و پیشبینی و تمهید ملزومات آموزشی مجازی برای دانشآموزانی که به هر دلیل توانایی بهرهمندی و رقابت برابر آموزشی با دیگر دانشآموزان را ندارند و همچنین بهرهمندی از تغذیه رایگان در مناطق محروم را از دیگر مصادیق عدالت آموزشی دانست و گفت: درسال تحصیلی ۱۳۹۹_۱۴۰۰ در راستای برقراری عدالت آموزشی در شهرستان کوهرنگ، با توجه به پراکندگی و گستردگی مناطق و عدم وجود زیرساختهای لازم برای آموزش الکترونیکی، با توجه به تراکم پایین جمعیت دانشآموزی در هر مدرسه و کلاس، آموزش حضوری در فضای باز انجام شد.
وی افزود: برای دانشآموزانی که به واسطه بیماری خاص خود و یا یکی از اعضای خانواده قادر به حضور در کلاس درس نبودند نیز درسنامه تهیه و توزیع کردیم.
وی ادامه داد: البته ما در برنامهریزیهای خود باید دانشآموزان را در یک پروسه دوازده ساله ببینیم و به گونهای عمل کنیم که همان دانشآموز پیشدبستانی با برنامهریزی کوتاهمدت، میانمدت و بلندمدت به اهداف مدنظر که تربیت انسان کامل برای یک زندگی مناسب است، دست یابد.
مدیر آموزشوپرورش شهرستان کوهرنگ گفت: تنها معبر و گذرگاه توسعه هر کشور، آموزش و پرورش است لذا برای تحقق اهداف گام دوم انقلاب، مدیران و برنامهریزان قطعاً باید معلمان را معمار و طراح آینده کشور بدانند و آموزشوپرورش را دستگاهی هزینهای قلمداد نکنند؛ چراکه برونداد آموزش و پرورش تربیت نیروی انسانی خلاق و ماهر است و این یعنی توانمندی جامعه در همه ابعاد.
منبع: اداره کل آموزش و پرورش استان چهارمحال وبختياري