مشاور امور بانوان آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: بدون تردید، یکی از اهداف و وظایف آموزش و پرورش، آماده¬کردن دانش -آموزان برای پذیرفتن و درک تحولات علمی، فرهنگی، عقیدتی و تربیتی است.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، نرگس نوکی ظهر امروز در حاشیه سی و پنجمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور که در سالن ایثار گران بیرجند در حال برگزاری است،اظهار کرد:برآوردن این نیاز، مستلزم بهکارگیری شیوههایی منطبق بریافتههای علمی، عقلی و اصولی مبتنی باشد تا افراد متخصصِ موردنیاز جامعه راتربیت کند.
وی با بیان این که آیندهجامعه به کیفیت و کارآیی آموزش و پرورش بستگی دارشته و بازدهی نظام تعلیم و تربیت نیز وابسته به شناخت عوامل مؤثر در کیفیت تدریس و استفاده از شیوههای نوین تدریس است، عنوان کرد: یکی از روشهایی که با توجه به مطالعات و بررسیهای انجام شده، اثربخشی خود را در تکامل همهجانبهفراگیران نشان داده، روش یادگیری مشارکتی است .
مشاور مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در امور بانوان با اشاره به نقش تأثیر گذار بانوان فرهنگی بر ارتقای شاخص های فرایند یاد دهی و یادگیری و مشارکت فعال دانش آموزان دختر در این زمینه تصریح کرد: یکی از روشهایی که با توجه به مطالعات و بررسیهای انجام شده، اثربخشی خود را در تکامل همهجانبهفراگیران نشان داده، روش یادگیری مشارکتی است.
این مقام مسئول در آموزش و پرورش خراسان جنوبی، سی و پنجمین اجلاس اجلاس سراسری مدیران آموزش و پرورش را بستری برای هم افزایی متولیان تعلیم و تربیت در راستای برنامه تحولی از جمله نصیب برابر آموزشی، ارتقاء کیفیت یاد گیری و تربیت تمام ساحتی در گام دوم انقلاب اسلامی دانست.
به گفته نوکی، برای ایجاد و گسترش دامنه تحول درفرآیند تعلیم و تربیت باید برنامه محور حرکت کرد تا با هم افزایی شاهد کاهش مشکلات و رشد در ابعاد مختلف کاری حوزه آموزش و پرورش شد.
منبع: اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان جنوبي