مدیر آموزش و پرورش سرایان گفت: برای تأمین سرمایه انسانی مطلوب، هایی دانش، مهارت و تجربه سه ویژگی نیروی انسانی است که با فراهم آمدن این سه عنصر، سرمایه انسانی به عنوان شاخص ترین سرمایه نظام تعلیم و تربیت شکل میگیرد.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان جنوبی محمد کسمایی پیش از ظهر امروز در حاشیه سی و پنجمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور که در سالن ایثار گران بیرجند در حال برگزاری می باشداظهار کرد: به منظور تعامل با فرهنگیان شهرستان بیش از 9 اقدام راهبردی در سرایان به مرحله اجرا در آمده است.
وی، برگزاری نشست ها و کارگروه های تخصصی، توجه ویژه به ظرفیت سرگروه های آموزشی به عنوان پل ارتباطی صف و ستادو به منظور ارتقای سطح تعاملات، تسهیل سازی امکان دیدار بدون واسطه معلمان با مدیر، معاونین و ستادی، حضور فعال در آیین های و مراسم مختلف مدارس به منظور ارتباط بی واسطه با معلمان و فراهم سازی ارتباط معلمان شهرستان با مسئولین استانی از جمله این 9 اقدام راهبری به شمار می روند.
مدیر آموزش و پرورش سرایان، تقویت تعامل مدیران ستادی با معلمان مدارس شعار نیست و بر همگان ثابت شده که این تعامل زمینه ساز ارتقای شاخص های فرایند یاد دهی و یاد گیری و کیفیت بخشی به روند کاری مدارس می شود.
نماینده مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در شهرستان سرایان، استقرار امنیت فرهنگی، شفاف سازی فعالیت ها، ایفای نقش مؤثر معلمان شهرستان در فرایند تعلیم و تربیت و در ناهیت رشد شاخص ها را از جمله مهم ترین دستاوردهای تقویت تعامل بین مدیران ستادی و معلمان مدارس برشمرد.
به گفته کسمایی، بدون تردید منبع اصلی، منابع انسانی است و مابقی، همه معلول و پیامدهای سرمایه انسانی هستند.
منبع: اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان جنوبي