مدیر آموزش و پرورش شهرستان عجب شیر: اهمیت دادن به برنامه ریزی برای دوران پساکرونایی جهت جبران عقب ماندگی های ایام کرونایی و همچنین استفاده ازتوان مشارکت های مردمی ،انجمن اولیا و مربیان و ظرفیت شوراهای اسلامی شهرها و روستاها را برای برقراری ارتباط اجتماعی مهم دانست.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی به نقل از عجب شیر؛ عباس ممقانی در حاشیه سی و پنجمین اجلاس روسا و مدیران دستگاه تعلیم و تربیت کشور مهم ترین مشکلات و چالش های اجرایی پیش روی آموزش و پرورش در سطح ملّی و در سطح آن منطقه در پنج سال آینده را با تامین نیروی انسانی کافی وکارآمد، استاندارد سازی و ایمنی فضاهای آموزشی ، پرورشی وورزشی و جبران عقبماندگیهای آموزش و پرورش ایام کرونایی رادردوران پساکرونایی مهم دانست.
مدیر آموزش و پرورش مهم ترین اقدامات صورت گرفته در سال تحصیلی جدید گفت: تشکیل مجمع خیرین مدرسه، عقد تفاهمنامه ۲۲ مدرسه مشارکت خیرسازرا یکی از برنامه های آموزش و پرورش شهرستان عجب شیر از برنامه های امسال آموزش و پرورش عجب شیر بود وی ادامه داد ارتقاء جایگاه آموزش و پرورش منطقه در بین مناطق هم سطح نیمه برخورداراستان راازموفقیت های امسال نام برد.
ممقانی افزود؛ امسال آموزش و پرورش منطقه عجب شیر با کسب رتبه دوم استان در شاخص هایی همچون میانگین نمرات کتبی امتحاناتنهایی،قبولین مرحله اول المپیادهای علمی دانش آموزی ،لیگ های علمی پایاومسابقات قرآن ، عترت ونمازجایگاه خوبی راد استان کسب کرده است همچنین با جلب مشارکت های مردمی درامر مدرسه سازی رشد چشمگیری داشته است.
مدیر آموزش و پرورش از نحوه تعامل مدیران آموزش و پرورش منطقه با فرهنگیان و نحوه ارتباط گرفتن با آنان گفت: باتکریم فرهنگیان عزیزطی برنامه های متعدد، برگزاری جلسات متعدد در فضای مجازی،دیدارحضوری یک روزازایام هفتگی رانام برد در ادامه با اعلام شماره های ثابت ، همراه و مجازی را جهت تماس همکاران و اولیای دانش آموزان با مدیریت آموزش وپرورش را یکی از راه های تعامل با فرهنگیان و اولیای آنان دانست.
وی راهبردها و راه کارهای بصورت برنامه ریزی غیرمتمرکزرامهم توصیه کرد و در ادامه اقدام پله ای آن را عملی دانست و گفت: دراین روش اختیارات از مرکز به استان و از استان به مناطق و از مناطق به مدارس و معلمان تفویض می شود و در ایام کرونایی بااستفاده ازاین روش وبرنامه های درسی تلفیقی می توان این روش پاسخگو باشد و صرفا یک برنامه ریزی مبتی بر یک روش ثابت نمی توان پاسخگو باشد.
ممقانی در پایان گفت: برای اینکه آموزش و پرورش به یک گفت و گوی اجتماعی تبدیل شود باید تعامل با مردم را بیشتر کرد و همچنین اهمیت دادن به شوراها و نمایندگان دانش آموزی و استفاده از ظرفیت بخشداران، دهیاران ،شوراهای اسلامی شهرهاوروستاهارا برای برقراری این ارتباط اجتماعی و توجه بیشتر به بازوی پرتوان انجمن اولیا و مرببان را از برنامه های مهم نام برد.
کانال آموزش و پرورش در سروش
http://instagram.com/ap.azar_shargi کانال آموزش و پرورش در اینستاگرام
https://www.aparat.com/andishe.ash کانال آموزش و پرورش استان در آپارات
https://shad.ir/azarbaijansharghistudents کانال آموزش و پرورش استان در شبکه شاد
30008624 سامانه پیامکی آموزش و پرورش استان
منبع: اداره کل آموزش و پرورش استان آذربايجان شرقي