مدیر آموزش و پرورش شهرستان رامسراذعان داشت: افزایش آسیبهای اجتماعی دانشآموزان و خانوادهها چالشی بزرگ پیش روی آموزش و پرورش است.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران؛ «محمدصادق امینی نیا» در حاشیه سی و پنجمین اجلاس بزرگ مدیران آموزش و پرورش سراسر کشوردر خصوص اهداف برگزاری این اجلاس تصریح کرد:فراهم سازی شرایط بهتر برای آغاز سال تحصیلی جدید، تاکید بر ارتقای سلامت فرهنگیان و دانش آموزان و تاکید بر نقش کمنظیر آموزش و پرورش در تقویت زیرساخت های مختلف و موثر کشور از اهداف برگزاری این اجلاس است.
وی با اشاره به مهمترین مشکلات و چالشهای اجرایی پیش روی آموزش و پرورش در سطح ملی و منطقهای گفت: کمبود نیروی انسانی در مقاطع مختلف تحصیلی،بی انگیزگی شغلی معلمان، بی انگیزگی تحصیلی دانش آموزان، کمبود تجهیزات مناسب و کافی و عدم توجه به پژوهش در آموزش و پرورش و افزایش آسیب های اجتماعی دانش آموزان و خانواده هااز جمله بزرگترین چالشهای آموزش و پرورش کشور است.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان رامسر خاطرنشان کرد: برنامهریزی برای نگهداشت و بهسازی مدارس بلا استفاده، ایجاد درآمد پایدار در مجموعه آموزش و پرورش و استفاده بهینه از ظرفیت های موجود، ایجاد مرکز مشاوره خانواده برای کمک و رفع نیازهای روانی و رفتاری مخاطبان و بومی کردن طرح هدایت تحصیلی دانشآموزان و ارائه الگوی مناسب برای اجرای مناسب تر آن در سطح مدارس و کاهش نگرانی خانواده هااز مهمترین اقدامات صورت گرفته در سال تحصیلی گذشته در رامسر بوده است.
امینی نیا با اشاره به شاخص هایی که شهرستان رامسر در طول یکسال گذشته در آنها رشد داشته است تصریح کرد:
در سال گذشته آموزش و پرورش شهرستان رامسر در حوزه فعالیت های پرورشی، میزان عملکرد سرگروه های درسی، جذب عوارض شهرداری ها، عملکرد شورای آموزش و پرورش شهرستان در سطح استان وکسب رتبه توسط دانش آموزان و معلمان در رشته های مختلف استانی و کشوری رشد چشمگیری داشته است.
وی نحوه تعامل مدیران آموزش و پرورش منطقه با فرهنگیان و نحوه ارتباط گرفتن با آنان را تشریح کرده و گفت: ایجاد تالارهای گفتگو برای بهره مندی از نظرات همکاران در فضای مجازی، جلسات هم اندیشی معلمان خاصه جوانان در سطح شهرستان و مناطق، برگزاری جلسات توانمندسازی ویژه همکاران و استفاده از ظرفیت اساتید بومی و فرهنگی شهرستان در این دوره ها وقدردانی از زحمات و توفیقات همکاران در طول سال تحصیلی خصوصاً مناسبتهای مهم از اقداماتی بود که در رابطه با نحوه ارتباط با همکاران انجام داده ایم.
این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که برای اینکه آموزش و پرورش به گفتگوی اجتماعی تبدیل شود چه برنامههایی در کوتاه مدت باید اجرا شود اظهارکرد: افزایش سهم خانواده ها و انجمن اولیا و مربیان در پیشبرد برنامههای آموزش و پرورش،معرفی توانمندی های آموزش و پرورش و ایجاد رسانه ی تخصصی و فعال در سطح کشور و استان هاوحمایت از معلمان و شایستگیهای آنان در سطح جامعه به نحو مناسب می تواند آموزش و پرورش را به یک گفتگوی اجتماعی تبدیل کند.
منبع: اداره کل آموزش و پرورش استان مازندران