مدیرکل آموزش وپرورش خراسان جنوبی گفت : تبیین مدل مدیریت مدرسه محور بومی با رویکرد سند تحول بنیادین اولین گام در تبدیل گفتمان آموزش و پرورش به گفتمان غالب است.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان جنوبی ، محمد علی واقعی ، عصر امروز در حاشیه برگزاری اجلاس مدیران و روسای ادارات آموزش و پرورش کشور در سالن ایثارگران بیرجند، تصریح کرد: سند تحول بنیادین با آنکه محور فعالیت های فرهنگی در مدارس خراسان جنوبی قرار گرفته اما کافی نیست و باید با برنامه ریزی اصولی، توانمند سازی ،مهارت افزایی و بروز رسانی برنامه ها در تمام ابعاد حرکتی مستمر و مداوم داشته باشیم.
وی، با بیان این که رشد کیفی برنامه های آموزشی، پرورشی، فرهنگی و تربیتی مدارس منوط به توجه و مطالعه سند تحول بنیادین است؛ عنوان کرد: تربیت چند ساحتی، استقرار زیر نظام های سند،تقویت نهاد مدرسه، بهبود مدیریت ، ارتقای جایگاه معلم در حوزه های مختلف شغلی، اجتماعی، منزلتی و معیشتی، عدالت آموزشی در جهت توسعه فرصت های کیفی آموزشی به عنوان حق دانش آموز، مشارکت مؤثر همه شرکای آموزش و پرورش، توجه به اقتصاد آموزش و پرورش در راستای پایدار کردن منابع آموزش و پرورش را مهمترین اولویت های استان به شمار می رود.
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، اضافه کرد: تربیت تمام ساحتی مهم ترین ماموریت آموزش و پرورش است و در سند تحول بنیادین تربیت نسل نو در تربیتی چندساحتی است و رشد متوازن و متعادل توجه به همه ساحتها است.
به گفته واقعی، اگر ماموریت آموزش و پرورش را در آماده کردن انسانها برای پیشرفت و تعالی جامعه، خود و خانواده ، مصونیت بخشی نسل در برابر تغییرات، ایمن کردن آنان در برابر یاس و نا امیدی، توسعه مجال کافی برای خلاقیت بدانیم، نیازمند آن هستیم که از تعلیم و تربیت حافظه محوری به سمت تعلیم و تربیت تمام ساحتی برویم.
منبع: اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان جنوبي