رئیس آموزشوپرورش منطقه لاران پایین بودن سطح سواد رسانهای برخی خانوادهها را نقطه ضعف آموزشمجازی در این منطقه برشمرد.
به گزارش اداره اطلاعرسانی و روابطعمومی آموزشوپرورش استان چهارمحالوبختیاری، رئیس آموزشوپرورش منطقه لاران شهرستان شهرکرد در حاشیه سیوپجمین اجلاس سراسری مدیران و روسای آموزش با اشاره به اینکه یکی از شرایط لازم برای یک جامعه متعالی ، پویا و توسعه یافته دستیابی به عدالت آموزشی می باشد گفت:شیوع ویروس کرونا شرایط جدیدی برای کل دنیا و به تبع آن برای حوزه آموزش پیش آورد و برای دستیابی به عدالت آموزشی نیز اقدامات جدیدی نیاز شد.
فرجالله ارژنگ ادامه داد: تهیه و تامین گوشی هوشمند از طریق ظرفیت خیرین برای دانش آموزان کمتر برخوردار و همچنین تهیه بسته های اینترنت برای این دانش آموزان از جمله اقداماتی بود که ما در این منطقه جهت دستیابی به عدالت آموزشی در زیستبوم جدید آموزش انجام دادیم.
ارژنگ به دیگر اقدامات انجام شده در این حوزه اشاره کرد و گفت: توجه ویژه به برگزاری حضوری کلاس ها با رعایت پروتکل های بهداشتی و برگزاری کلاس های جبرانی – تقویتی از دیگر اقداماتی بود که ما در این اداره برنامهریزی کردیم و معلمان نیز جهادگرانه جهت اجرای این برنامهها همکاری کردند.
وی ادامه داد: البته اگر میخواهیم به عدالت آموزشی به معنای واقعی آن دست یابیم باید توجه ویژهتری به تقسیم امکانات و توسعه فضاهای آموزشی در مناطق محروم و حاشیه شهرها داشته باشیم.
ارژنگ ضمن ارزیابی عملکرد آموزشوپرورش منطقه لاران در دوران شیوع کرونا گفت: با همکاری جهادگرانه معلمان و کادر اداری مدارس و کارمندان این اداره توانستیم این سال تحصیلی سخت و ویژه را با موفقیت پشت سر بگذاریم البته پایین بودن سطح سواد رسانهای برخی خانوادهها و عدم همکاریشان با مدارس باعث سختتر شدن کار در این سال به خصوص میشد.
فرجالله ارژنگ کمبود زیرساختهای فنی و مخابراتی، پایین بودن سطح سواد رسانهای ، لزوم تهیه محتوای درسی الکترونیکی، محدود بودن مدرسان راغب به کار در این حیطه . عدم ارتباط چهره به چهره بین معلم و دانشآموز را از جمله اشکالات و نقاط ضعف آموزش مجازی و الترونیکی برشمرد.
وی در ادامه با ارائه پیشنهاداتی جهت بهبود کیفیت این سبک آموزشی گفت: برگزاری کلاسهای آموزش ضمن خدمت برای معلمان، گردهماییهای علمی – آموزشی و همایشهای تخصصی از جمله ضروریات گسترش آموزش الکترونیکی است که امسال به خوبی انجام شد و البته هنوز جای کار دارد.
وی تاکید کرد: اگر میخواهیم در این سبک آموزش به پیشرفت چشمگیری برسیم باید خانوادهها را نیز به خوبی آموزش دهیم تا با مجموعه تعلیم و تربیت همراه شوند.
وی در ادامه به گام دوم انقلاب اسلامی و تربیت دانشآموز تمام ساحتی اشاره کرد و گفت:توجه ویژه به رویکرد مدرسه محوری و آموزش مهارتهای اجتماعی و رفع خلاء نظام تعلیم و تربیت از ضروریات دستیابی به دانشآموزان تمام ساحتی است و نیازمند توجه ویژهای میباشد.
منبع: اداره کل آموزش و پرورش استان چهارمحال وبختياري