مدیر آموزش و پرورش شهرستان جیرفت در سی و پنجمین اجلاس سراسری مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور که به صورت مجازی در حال برگزاری است، از اتصال تمامی مدارس شهرستان جیرفت به اتوماسیون اداری و دسترسی بیش از 96 درصد مدارس به شبکه ملی اطلاعات در دولت “تدبیر و امید” خبر داد.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، مهران سنجری گفت: توسعه عدالت آموزشی، کمک به توزیع عادلانه امکانات به ویژه در مناطق روستایی و عشایری، توسعه زیرساخت های آموزشی و افزایش بیش از پیش سرانه فضای آموزشی شهرستان و نوسازی بیش از ۹۰ درصد فضاهای آموزشی فرسوده در سطح شهرستان در دولت تدبیر و امید انجام شده است.
وی در خصوص وضعیت آموزشی در دوران کرونا گفت: آموزش همکاران در زمینه های کار با نرم افزارهای تولید محتوا، کار با ابزار هوشمند، آموزش تدریس در بستر فضای مجازی، تهیه ابزارهای هوشمند از قبیل گوشی و تبلت برای دانش آموزان نیازمند، تهیه درسنامه برای دانش آموزان فاقد گوشی و اینترنت، توسعه و اتصال تمامی مدارس شهری و روستایی به شبکه اینترنت و همچنین برنامه ریزی برای آموزش بیش از پیش برای معلمان در سال تحصیلی پیش رو را در دستور کار قرار داده ایم.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان جیرفت معرفی همکاران جهت دریافت تسهیلات از بانک های کشاورزی، صادرات، ملت و قرض الحسنه مهر ایران، همکاری تعاونی مصرف فرهنگیان برای دریافت مایحتاج روزانه و لوازم جهیزیه فرزندان فرهنگی به صورت اقساط، عیادت و دلجویی از همکاران آسیب دیده از بیماری و مشکلات عدیده، تجلیل از همکاران به مناسبت های متفاوت و تجلیل از معلمان برتر در رشته های مختلف، به روزرسانی وام صندوق ضروری همکاران و ارتقای وام صندوق از ده میلیون به سی میلیون تومان و پویش منزل به منزل برای تجلیل از معلمان برتر، بازنشستهها و بیماران در هفته بزرگداشت مقام معلم را از جمله اقدامات انجام شده در راستای ارتقای منزلت معلمان نام برد.
سنجری در خصوص اقدامات انجام شده برای رفع کمبود فضای آموزشی اظهار داشت: در بررسی فضاهای آموزشی متوجه شدیم که تعدادی از مدارس در ادوار گذشته تعطیل شده اند، لذا بر اساس ضرورت امر در این راستا اطلاعات آماری مدارس منطقه و روستاهای شهرستان در سه سال گذشته جمعآوری و آمار دانش آموزی مدارس و جمعیت دانش آموزی منطقه یا روستا بررسی شد، سپس با تنظیم جدول اولویت بندی مدارس بر اساس رشد جمعیت دانش آموزی، مدیریت ساخت مدارس جدید و ساماندهی فضاهای آموزشی بر اساس رشد جمعیتی انجام شد، در ادامه مدارس روستا مرکزی ایجاد و سرویس مدارس راهاندازی شد و با ساماندهی مدارس، از ظرفیت کلاس های خالی درس به صورت بهینه استفاده شد، در همین راستا نیز همت خیران نیک اندیش مدرسه ساز موجب ساخت ۲۱۷ کلاس درس در مناطق عمدتا کمتر برخوردار روستایی شد و در ادامه با تلاش های به ثمر نشسته نیز ۸2 کلاس درس توسط اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان ساخته شده و تعمیر و بهسازی ۸۷ مدرسه صورت پذیرفته است.
وی درباره اجرای بسته های تحولی گفت: اجرای بسته تحولی گویا در 8 مرکز پیش دبستانی، اجرای بسته خوانا در ۶ مدرسه ابتدایی شهری و روستایی، اجرای بسته مدارس کارآمد در 2 مدرسه به صورت پایلوت و برگزاری کارگاه های آموزشی در راستای توانمند سازی معلمان مدارس مجری بسته های تحولی انجام شده است.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان جیرفت تصریح کرد: راه اندازی هنرستان هنرهای زیبا در جنسیت های دخترانه و پسرانه، راه اندازی و توسعه هنرستان نمونه دولتی سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی، برگزاری آزمون و مصاحبه انتصاب مدیران، برگزاری جلسات تغییر وضعیت نیروهای خدماتی به اداری مالی و آموزشی، افتتاح ساختمان هنرستان زینبیه در سال تحصیلی ۱۴۰۰، افتتاح دبیرستان خضرا بلوک، افتتاح هنرستان استثنایی پویا، برگزاری جلسات کمیته هدایت تحصیلی و توسعه ۵۰ درصدی هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش، بازدید و توزیع مواد ضدعفونی کننده در سطح مدارس شهرستان، توسعه پژوهش سراها، برگزاری کارگاه و راه اندازی کارگروه های آموزشی سامانه سیدا و مالی مدارس برای مدیران و تعمیر صندلی های مدارس هم در قالب پروژه مهر انجام شده است.
سنجری پیگیری مسکن ملی فرهنگیان، اجرای طرح تمام وقت معلمان، جذب نیروهای حق التدریس، قرآنی، پیش دبستانی و سوادآموزی، توسعه و تجهیز هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش و توسعه متوازن رشتهها، استفاده فرهنگیان از تسهیلات مختلف، برگزاری جشنواره ها و مسابقات آموزشی و پرورشی به صورت مجازی از سوی وزارتخانه، افزایش احکام شاغلان و بازنشستگان، دعوت از وزرا و معاونان رئیس جمهور در گفت و گوهای هفته در بستر شبکه شاد که امری نادر برای بررسی مسائل و مشکلات کشور بود را از اقدامات اساسی وزیر فعلی آموزش و پرورش دانست.
وی گفت: در شاخص های اشتغال به تحصیل (نرخ پوشش تحصیلی) در هر دو مقطع، نسبت کارکنان به دانش آموزان، توسعه فضاهای آموزش و پرورش، نوسازی و بهسازی، درصد دانش آموزان کلاس های چند پایه و توسعه فناوری اطلاعات و دولت الکترونیک رشد داشته ایم.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان جیرفت خاطرنشان کرد: معرفی ۱۵۷ آموزش دهنده جهت معرفی به دانشگاه فرهنگیان، معرفی ۲۵۰ آموزش دهنده غیرفعال تک و دو دوره ای قبل و بعد از ۹۲، پیگیری آموزش دهندگان غیرفعال دو دوره ای قبل از 92 و فعال تک دوره ای و مردودین سال گذشته جهت شرکت در آزمون جهاد دانشگاهی، برگزاری جلسات پشتیبانی سوادآموزی با فرماندار و ادارات مرکز بهداشت و بخشداری-دهیاری، برگزاری همه امتحانات در دوره های تحصیلی سوادآموزی و برگزاری کلاس های توانمندسازی آموزش دهندگان و توجیهی تولید محتوای آموزشی، از جمله فعالیت های انجام شده در حوزه سوادآموزی است.
منبع: اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان