صفورا رنجبر: بر این باورم که دانش آموز مهمترین درسی که از معلم فرا می گیرد درس اخلاق واحترام ومهرورزیست اگر معلمی به این سه اصل باور نداشته باشد در کارش به مشکل بر می خورد.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان سمیرم ؛ در بیست و پنجمین روز از خرداد ماه 1400 صفورا رنجبر دبیر ادبیات دبیرستان بانو امین سمیرم و معلم سرآمد در سال تحصیلی جاری در گفتگو با روابط عمومی شهرستان سمیرم خود را این گونه معرفی نمود :صفورا رنجبر هستم و از سال ۱۳۸۰ به عنوان نیروی حق التدریس در آموزش وپرورش سمیرم مشغول به کار شدم در سال ۱۳۸۳ در آزمون استخدام کشوری قبول شدم وبه استخدام آموزش وپرورش در آمدم واز آن زمان تا کنون در این مدیریت مشغول به خدمت هستم.
رنجبر در مورد خاطرات دوران تدریس خود بیان داشت: سال اول در منطقه پادنا مشغول به کار شدم روز اول کلاس بعد از نیم ساعت از شروع کلاس دانش اموز با گویش شیرین لری گفت: اجازه ما بریم صحرا با تعجب گفتم صحرا؟ گفت بله گفتم برای چی؟ گفت: آب بخورم گفتم: مگه مدرسه سرویس آب خوری نداره که میخوای بری صحرا ؟ یک مرتبه دانش آموزی با شیطنت گفت: اجازه ما به حیاط مدرسه میگیم صحرا خلاصه بعد از آن سعی کردم بیشتر با اصطلاحات محلی آشنا بشوم تا کم تر سوء تفاهم ایجاد شود.
وی افزود: یکی از ماندگارترین خاطرات بنده خبر قبولی درآزمون استخدام کشوری واستخدام درآموزش وپرورش بود.
معلم سمیرمی تصریح کرد: با صداقت بگویم از دوران دبیرستان به خاطر دبیران خوبی که داشتم به شغل معلمی علاقه مند شدم دبیرانی چون خواهران محترم قائم مقامی، خانم نظریت ،خانم کریمی وخانم رشیدی که همیشه به من انگیزه می دادند و فکر می کنم از میان همه شغل ها روحیاتم با معلمی سازگار تر است و سعی میکنم در کلاس های درس فقط متکلم وحده نباشم مطمئنا روشهای نوین وفعال می تواند کارآمد تروجذاب تر باشد من هم تا کنون در حد توان وبا توجه به شرایط از این روش ها استفاده کرده ام.
رنجبر در ادامه اظهار داشت : ارتباطم با دانش آموزان بدون اغراق خیلی دوستانه ومحترمانه است چون از صمیم قلب بر این باورم که دانش آموز مهمترین درسی که از معلم فرا می گیرد درس اخلاق واحترام ومهر ورزیست اگر معلمی به این سه اصل باور نداشته باشد در کارش به مشکل بر می خورد و دلایل موفقیت در تدریسم همین ارتباط خوب با دانش اموزان ،احترام متقابل،ایجاد انگیزه در بین فراگیران،شناسایی نقاط قوت وضعف تدریس وکلاس،استفاده از روش های نوین ومشارکت دانش آموزان در مباحث درسی می باشد .
معلم سرآمد سمیرم در ادامه در خصوص نحوه تشویق و ایجاد انگیزه در دانش آموزان ضعیف بیان داشت : عدم تحقیر دانش آموز ضعیف ،روحیه دادن واستفاده از جملات انگیزشی،معرفی به مشاور مدرسه جهت بررسی وبرنامه ریزی،پیگیری مداوم پیشرفت به صورت شخصی ودر گروه زیر نظر سر گروه یا همیاردبیر،دادن مسئولیت وانجام فعالیت درسی وکلاسی در صورت تمایل وتوانایی در جهت بالا بردن عزت نفس این دانش آموزان و به نظر من مهم ترین مساله که می تواند مانع پیشرفت تحصیلی دانش آموزان گرددعدم انگیزه،مساله دوم انتخاب رشته نابجا واحساسی می باشد.
وی در پاسخ به سئوال اگر بخواهید یک جمله روی تخته سیاه بنویسید چی جمله ایست گفت:می نویسم :《نیمکت های چوبی بیشتر از درختان جنگل میوه می دهند اگر ریشه در وجود معلم داشته باشند.》
رنجبر در پایان افزود:همه همکاران برای من قابل احترامندمطمئنم همه معلمان شهرم با تمام مشکلات وموانع دلسوزانه واز سرعشق خدمت می کنند وبنده باید از ایشان درس بیاموزمو به اعتقاد من معلم.:فرشته عاشق ، مدرسه :بهشت ،آموزش مجازی:هفت خوان رستم موفقیت: شهد شیرین دانش آموزان :فرشتگان معصوم هستندو سخن آخر:《معلمی عشق است ،نه شغل》
منبع: اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان