این معلم نمونه استانی گفت: خداوند مارو برای معلم شدن انتخاب کرده این یعنی لیاقت هدیه دادن یک زندگی سرشارازعشق به خود و بنده هایی که به امانت درکنارمان هستند.
به گزارش اداره اطلاعرسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران ؛ آزیتا سلیمانی، هنرآموز هنرستان فنی وحرفه ای بعثت ساری ناحیه ۲ و معلم نمونه استانی در سال تحصیلی جاری در گفتگو با روابط عمومی خود را این گونه معرفی کرد:
آزیتاسلیمانی، متولد سال ۱۳۵۲، فوق لیسانس طراحی پارچه ولباس و دارای27 سال سابقه کار در آموزش و پرورش هستم.
تدریس را از چه سالی شروع کردیدو مختصری در مورد تاریخچه کاری خود شرح دهید:
تدریس را ازسال ۷۵شروع کردم درهنرستان کاردانش الزهرا جویبار و بعدازآن در هنرستان کاردانش سمیه ساری و ۱۵ساله درهنرستان بعثت ساری مشغول تدریس می باشم.
*از خاطرات دوران تحصیلی تان برایمان بگویید:
دوران تحصیلم دردبیرستان در رشته تجربی گذشت بامدرسه ومعلمان و مدیرومعاون ارتباط خوبی داشتم وبه خاطرهمین علاقه درکلیه فعالیتهای مدرسه شرکت فعال داشتم.
*ماندگار ترین روز در دوران تدریس(معلم) :
ارتباط صمیمانه من با دانش آموزانم و کشف نقاط ضعف آنهادر درس وتلاش در صدد رفع آن باتوجه به خصوصیات فردی آنها از جذاب ترین روزکاری من محسوب میشد.
*انگیزه شما برای انتخاب شغل معلمی چه بود؟!
حس قشنگ یاددادن رو درزمان دبیرستان هم داشتم ووقتی دبیرانم تدریس میکردن خودم رو جای آنها احساس میکردم وازنوع تدریس بعضی از دبیرانم لذت می بردم.
*در صورتی که دوباره انتخاب شغل می کردید آیا غیر از معلمی شغل دیگری را انتخاب می کردید؟
من عاشق درس دادن هستم فکرمیکنم من برای این کار آفریده شدم من دردانشگاه هم سالهاست دررشته خودم تدریس میکنم و ازسبک آموزش دادن خودم لذت میبرم.اگر دوباره فرصت و حق انتخاب شغلی داشته باشم با اشتیاق و با افتخار معلمی را انتخاب خواهم کرد
*از چه روش هایی در جهت آموزش دانش آموزان بهره می برید؟
درهنرستان کارعملی باید با هیجان و رقابت سالم باشه ومنجربه پیشرفت وتولید درآن زمینه بشه ومن روش تدریس کارگاهی گروهی ومشارکت روبیشتربه کارمیبرم .
*ارتباط شما با دانش آموزان تان در مدرسه به چه صورتی است؟
من نقش معلم ومادر رو همزمان تومدرسه دارم برای تک تک دانش آموزانم یه نگاه ویژه متناسب با روحیه و مدل اخلاقی ورفتاریشون هم دارم که بتونم علاوه بر هدایت اونا تواین مسیردرسی علاقه مندیشون روهم به ادامه تحصیل وواردشدن به بازارکاردرنظربگیرم وتشویقشون کنم.
*میزان ارتباط شما با والدین دانش آموزان در چه سطحی است؟
معمولا با بعضی از والدین بیشترارتباط دارم چون دانش آموزانم درسنین حساسی اززندگی هستن که میتونه هرنوع زیاده روی یافشارناخواسته ازطرف من یاخانواده هاشون منجر به بی علاقه گی وبی انگیزگی در درس بشه ومهم ترازهمه ازنظر روحیه آسیب ببینند و شخصیتی منزوی پیداکنند.
* دلایل موفقیت خود را در تدریس چه می دانید ؟
اینکه حال اون روز دانش آموزانم روخوب کنم برام مهم ترازتدریسم بود.
*نحوه تشویق و ایجاد انگیزه در دانشآموزان ضعیف چگونه است؟
توی کارهای ضعیفشون دنبال نقطه مثبتی میگردم و اون رو چند برابرمهم جلوه میدم واز همون مسیرتشویقش میکنم تا درحد تواناییش بتونند همون مقدار کارعملی خواسته شده رودرست انجام بدهند.
*در امرآموزش چه مسائلی می تواند مانع پیشرفت تحصیلی دانش آموزان گردد؟
مسائل اجتماعی،اقتصادی،زیرساخت های آموزشی و……
*اگر به شما بگویند یک جمله روی تخته سیاه بنویسید چه می نویسید؟
موفقیت مجموعه ای از تلاش های کوچک است که هر روز وهر روز تکرارشده اند .
*برای سایر همکاران چه توصیه ای دارید تا در کار تدریس و ارتباط با دانش آموزان موفق باشند؟
طرح درس وروشهای تدریس خیلی مهمه ومهم ترازاون برقراری ارتباط باخوش اخلاقی و درک کردن دانش آموزان است.
با شنیدن کلمات زیر کلمه یا عبارت کوتاهی که به ذهنتان می رسد عنوان کنید:
معلم : امانتدار
مدرسه : باغ پراز گل
کرونا : موهبت
آموزش مجازی :. تغییروتنوع دریادگیری
موفقیت : کوشش برای شکوفایی استعدادها
دانش آموزان : شکوفه های زندگی
و سخن آخر
خداوند مارو برای معلم شدن انتخاب کرده این یعنی لیاقت هدیه دادن یک زندگی سرشارازعشق به خود و بنده هایی که به امانت درکنارمان هستند.