یکی از دبیران استان در گفتوگو با خبرنگار ایرنا، آگاهی نداشتن دانشآموزان با فضای مجازی و نداشتن دسترسی به این فضا را مهم ترین مشکل آموزش مجازی برشمرد.
به گزارش اداره اطلاعرسانی و روابطعمومی آموزشوپرورش استان چهارمحالوبختیاری، خبرگزاری ایرنا به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم با اکرم ترابی دبیر شیمی دبیرستانهای استان چهارمحالوبختیاری به گفتوگو پرداخته است. متن این گفت و گو به شرح زیر است:
اکرم ترابی دبیر شیمی مقطع متوسطه دوم با ۲۸ سال سابقه آموزشی که هماکنون علاوه بر فعالیت در آموزش دانشآموزان در حوزه تولید محتوای آموزشی برای معلمان و تهیه درسنامه، نمونه سوال، جزوه آموزشی درس شیمی فعالیت دارد، گفت: ناآگاهی دانشآموزان با فضای مجازی و نداشتن دسترسی به این فضا در برخی مناطق مهمترین مشکل آموزش مجازی است.
وی با اشاره به اینکه از سالهای گذشته تهیه درسنامه برای معلمان را انجام میداده است، گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا تولید محتوای آموزشی را افزایش داده و تولید محتوای آموزشی به شکل پاورپوینت را پیش گرفته است.
این معلم با سابقه در استان با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی که آموزش به سمت مجازی رفته است، افزود: نداشتن گوشی و تجهیزات الکترونیک برخی همکاران و دانشآموزان یکی از مهمترین مشکلات است که با تهیه و تولید محتوای آموزشی توانستیم درصدی از این مشکل را رفع کنیم.
وی به کم بودن فرصت و زمان آموزش در کلاسهای مجازی و خسته شدن دانشآموزان از کلاسهای مجازی به عنوان یکی از مهمترین مشکلات آموزش مجازی اشاره کرد و افزود: در کلاسهای حضوری آموزش به دانشآموزان به مدت یک ساعت طول می کشید و در این ایام آموزش به نیم ساعت کاهش یافته است و نمیتوان در این فرصت کم همه مطالب را به دانشآموزان آموزش داد.
وی به سردرگم بودن دانشآموزان در خصوص برگزاری کلاس درس به عنوان مشکل دیگر اشاره کرد و گفت: هنوز این مساله که فضای آموزش مجازی مانند فضای آموزشی مدرسه است بین دانشآموزان جا نیفتاده است که باید سر کلاس حاضر باشند و آموزش ببیند.
ترابی به جوابگو نبودن شبکه شاد در برخی مناطق اشاره کرد و گفت: چگونگی برگزاری آزمون ارزشیابی از دانشآموزان از دیگر مشکلات است که به دلیل غیرحضوری برگزارشدن آزمونها ارزشیابی به خوبی انجام نمیشود و برخی دانشآموزان از روشهای مختلف برای تقلب و پاسخ دادن به سوالات استفاده میکند.
وی به کاهش سطح یادگیری دانشآموزان در این ایام اشاره کرد و گفت: ۳۰ درصد آموزشها به خوبی برای دانشآموزان یادگیری داشته است و ۷۰ درصد اطمینان داریم آموزش مانند آموزش حضوری نبوده است.
این معلم نمونه در استان به فرصتهای کرونا و آموزش فضای مجازی نیز اشاره کرد و گفت: باید از فرصتهای آموزش مجازی مانند ارسال فیلم، محتوای آموزشی آنلاین نیز در ایام بعد کرونا و بازگشایی مدارس برای بهتر شده آموزش استفاده کرد.
منبع: اداره کل آموزش و پرورش استان چهارمحال وبختياري