معاون پژوهش، برنامهریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش استان خبر داد: دومیلیارد و چهل میلیون ریال به طرحهای پژوهشی مصوب شورای پژوهش استان اختصاص یافت.
به گزارش اداره اداره اطلاعرسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمانشاه، فردین یاوری با اعلام این خبر گفت: در راستای اجرای سند تحول بنیادین و زیرنظامهای پژوهش و برنامهریزی، تیم پژوهشی معاونت پژوهش، برنامهریزی و توسعه منابع استان متشکل از اساتید حوزه تعلیم و تربیت، با تمهید مقدمات و برنامه ریزی دقیق و مدون مبلغ دو میلیارد و چهل میلیون ریال از محل یک درصد اعتبارات پژوهشی جذب و در جهت رفع موانع پیش روی دستگاه تعلیم و تربیت استان، قرارداد منعقد نمود.
وی افزود: تمامی طرحهای پژوهشی مصوب در شورای پژوهشی ادارهکل آموزش و پرورش استان و نیز منطبق با اولویتهای پژوهشی ارائه شده در کمیته تخصصی میباشد.
یاوری در ادامه با اشاره به اهمیت پژوهش در نظام آموزش و پرورش و نقش آنها در سیاستگذاری آموزشی در زیست بوم جدید، اظهار داشت: در راستای کاربست یافتههای این فعالیتهای پژوهشی، نتایج آنها
با تشکیل کارگاههای آموزشی، پژوهشی در اختیار جامعه هدف قرار خواهد گرفت و امید است اثرات مثبت آنها در جامعه مشاهده شود.
این مقام مسؤول در آموزش و پرورش استان اهم طرحهای در دست اجرا را به شرح ذیل اعلام کرد:
۱– بررسی علل عدم استقبال جامعه از آموزشهای فنی حرفهای و ارائه راهکار مناسب در استان کرمانشاه
۲– بررسی میزان پایبندی دانشآموزان به نماز و عوامل موثر بر آن و ارائه راهکارهای عملیاتی در جهت نهادینه نمودن فرهنگ نماز در بین دانشآموزان دوره اول و دوم متوسطه
۳– بررسی چالشها و ارائه راهکارهای برنامه ارتقای سلامت نوجوانان مدارس شبانه روزی استان کرمانشاه
۴– بررسی راهکارهای ایجاد انگیزه و ارتقای مهارت معلمان دوره ابتدایی استان کرمانشاه در استفاده از رویکردهای نوین آموزشی در فضای مجازی
۵– نیاز سنجی درس تربیت بدنی در بستر فضای مجازی با رویکرد تولید محتوا در مقطع ابتدایی
۶– بررسی وضعیت موجودآسیبهای اجتماعی مدارس استان و تدوین اطلس آسیبهای اجتماعی
۷– شناسایی الگوی بهره گیری کارآمد و اثر بخش از پیام رسان شاد به شیوه آمیخته
۸– تاثیر مهارتهای آموزشی مهارتهای زندگی بر آسیبهای اجتماعی دانشآموزان دوره دوم متوسطه شهر کرمانشاه
۹– تجزیه و تحلیل اقدام پژوهی آثار پژوهشی ادارهکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با رویکرد swot
۱۰– نیاز سنجی و اولویت بندی سرفصلهای آموزش خانواده از دیدگاه اولیا، مربیان و دانشآموزان مدارس استان کرمانشاه
یاوری در پایان خاطر نشان کرد: برای آسیب شناسی و کیفیت بخشی امر تعلیم و تربیت نیازمند هماندیشی ارائه راهکار توسط همکاران فرهیخته، پژوهشگران و صاحب نظران این حوزه حیاتی هستیم و اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از تمامی ایدههای نو و طرحهای پژوهشی در این رابطه استقبال میکند.