جلسه تخصصی طرح خوانا با محوریت آمادگی دانش آموزان برای آزمون پرلز با حضور معاون آموزش ابتدایی، رئیس اداره دوره دوم، سرگروه های آموزشی و معلمان توانمند پایه چهارم ابتدایی برگزار شد.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان مرکزی، «علی محمد غلامی» معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان مرکزی، در این جلسه گفت: تعلیم و تربیت هر کشور نشان دهنده میزان آگاهی افراد آن جامعه می باشد، از همین رو و به منظور بررسی وضعیت آموزش در کشورهای مختلف همه ساله آزمون تیمز و پرلز برگزار می شود.
وی افزود: در پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش طبق تحقیقاتی که انجام شده و با توجه به پیشنیه تاریخی و فرهنگی وتمدن با افتخارکشورمان این توقع را داریم که در این آزمون بهتر از دوره گذشته عمل کنیم چرا که سواد خواندن قدرت می آورد و این نشان دهنده قدرت وسیطره علم در دنیا می باشد .
معاون آموزش ابتدایی استان مرکزی در ادامه با اشاره به این نکته که تاکنون 750 نفر از آموزگاران این استان در دوره آموزشی طرح خوانا شرکت نموده اند، اظهار داشت: تدریس فارسی باید با تفکر و تعمق بیشتری صورت گیرد تا موجب ایجاد انگیزه و اشتیاق و برانگیختگی ذهنی دانش آموزان شود و این یعنی دستیابی به کلاس درس پویا که لازمه آموزش نوین می باشد.
وی در ادامه بر لزوم ارتقای دانش آموزگاران تاکید کرد و گفت: در شرایط خاص کنونی اولویت اصلی ما در آموزش و پرورش حفظ و استمرار کیفیت محتوای آموزشی و پرورش و نیز مهارتهای دانش آموزان می باشد و باید در راستا برنامه های توانمند سازی معلمان و برگزاری دوره های تخصصی برای مشتاقان تعلیم و تربیت برنامه ریزی شود.
در ادامه سرگروههای آموزشی استان و آموزگاران پایه چهارم استان درخصوص دانش افزایی و ارتقای سطح علمی آموزگاران به ویژه پایه چهارم نظرات و پیشنهاداتی ارائه نمودند و مقرر شد با شناسایی عوامل تأثیر گذار بر رتبه پایین علمی وعملکرد دانش آموزان پایه چهارم در سطح استان پیشنهادات و راهکارهای مناسب را برای برنامه ریزی و تقویت بنیه علمی آموزگاران و دانش آموزان پایه چهارم ارائه نمودند.
منبع: اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی