مدیر کل آموزش و پرورش خرسان جنوبی گفت: در جشنواره کشوری تجربیات برتر سال 99-98 ، یک مقام کشوری را کسب نموده است.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، محمد علی واقعی، صبح امروز با اعلام این خبر افزود: 30 درصد از آثار راه یافته شهرستان ها به دبیرخانه استانی جشنواره تجربیات برتر حوزه سنجش ، حائز رتبه های برتر این جشنواره شدند.
وی ادامه داد: اداره سنجش و پایش کیفیت آموزشی استان ، به منظور عملیاتی کردن برنامه سالانه ، جشنواره تجربیات برتر حوزه سنجش را طبق دستورالعمل مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت متبوع ، در مناطق دوازده گانه استان عملیاتی کرد.
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی ضمن تقدیر از تمامی همکاران شرکت کننده در اجرای موفقیت آمیز جشنواره تجربیات برتر حوزه سنجش ، عنوان کرد: در فرآیند اجرایی این طرح ، تعداد31 اثر به دبیرخانه استانی این جشنواره راه یافته بود که از مجموع آثار راه یافته ، تعداد 9 اثرحایز رتبه استانی شدند.
وی با بیان این که این آثار در دو محور الف و ب به دبیرخانه کشوری جشنواره تجربیات برتر حوزه سنجش راه یافتند، اضافه کرد: پس از داوری و ارزیابی طرح های راه یافته به مرحله کشوری ، طرح سرکار خانم سمانه سادات ابراهیمی از دبستان شاهد جوانهها، شهرستان قاین حائز رتبه پنجم جشنواره تجربیات برتر کشوری شد.
دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با بیان این که فرآیند اجرایی این طرح با تشکیل کمیته های مربوط در سطح استان ، مناطق و مدارس عملیاتی شد، تصریح کرد: دراین طرح، الگوها ، شیوه ها و ابزار متنوع ، نوین و متناسب شناسایی می شود؛تا بستر مناسبی برای مدیران و معلمان به منظور اصلاح و بهبود روند ارزشیابی پیشرفت تحصیلی در دو محور دارای شاخص های اختصاصی و عمومی در قالب شاخص های مرتبط با برنامه ریزی و اجرای ارزشیابی صورت پذیرد.
این مقام مسئول در آموزش و پرورش خراسان جنوبی، هدف از اجرای این طرح را، اصلاح نظام ارزشیابی پیشرفت تحصیلی با تاکید بر ارزشیابی برای تحقق فرآیند یاددهی – یادگیری در تمامی دوره های تحصیلی دانست و خاطر نشان کرد: بررسی وضعیت فعلی فرآیند اجرای انواع ارزشیابی پیشرفت تحصیلی در مدارس و کلاس ها یکی دیگر از اهداف این طرح است که در راستای تحقق اهداف سند تحول بنیادین ، و به منظور اصلاح و بهبود روند ارزشیابی پیشرفت تحصیلی نهادینه می شود.
وی اجرای طرح جشنواره تجربیات برتر سنجش را زمینه ساز توسعه و تقویت دانش و توانمندی عمومی معلمان، مدیران، کارشناسان آموزش و پرورش استان برشمرد و خاطر نشان کرد:تغییرنگرش معلمان، مدیران و کارشناسان در زمینه بهرهگیری از مدلهای صحیح و نوین ارزشیابی، اجرای شیوههای متنوع و شناسایی شیوهها و الگوهای موفق و کاربردی ارزشیابی پیشرفت تحصیلی و توسعه و اشاعه این شیوهها از دیگر اهداف این طرح، به شمار می رود.
به گفته واقعی بخشنامه تجربیات برتر سال جاری به ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق ارسال شده و علاقه مندان خلاق می توانند طرح های خود را بر اساس شیوه نامه ، تهیه و ارسال نمایند.
منبع: اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان جنوبي