دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش کشور و دبیر کمیته علمی همایش ملی آموزش در دوران همه گیری کرونا در فارس، گفت: برای این همایش 15 محور تدوین شد که مورد استقبال خوبی قرار گرفت،به نحوی که 225 مقاله در قالب این محور ها به دبیرخانه همایش ارسال شد که از این تعداد در مجموع 144 مقاله برای ارائه مورد قبول داوران قرار گرفت.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، دکتر محمود امانی طهرانی در همایش ملی آموزش در دوران همه گیری کرونا در فارس ،گفت:چنین همایشی در باب یادگیری یک نیاز اصیل و مهم برای همه کسانی است که در این زمینه دغدغه دارند.
دبیر کل شورای عالی وزارت آموزش و پرورش گفت: شکل گیری این همایش ابتدا به صورت خود جوش در بین معلمان شکل گرفت و به تدریج با افزایش دامنه کمی و کیفی آن،مسئولین اداره کل آموزش و پرورش فارس که بیشترین دغدغه در زمینه تعلیم و تربیت و مسئله یادگیری داشتند، حامی اجرای آن شدند.
وی با اشاره به شکل گیری کمیته علمی این همایش و برگزاری جلسات مستمر در این زمینه ، گفت: برای این همایش 15 محور تدوین شد که مورد استقبال خوبی قرار گرفت،به نحوی که 225 مقاله در قالب این محور ها به دبیرخانه همایش ارسال شد که از این تعداد در مجموع 144 مقاله برای ارائه مورد قبول داوران قرار گرفت.
دکتر امانی طهرانی افزود: از مجموع مقالات پذیرفته شده جهت ارائه در این همایش،18 مقاله به صورت ارائه سخنرانی و 126 مقاله نیز به صورت ارائه پوستر انجام خواهد شد .
دبیر کمیته علمی همایش ملی آموزش در دوران همه گیری کرونا در فارس ،فرصت برای ارائه تجربه زیسته معلمین در زیست بوم جدید را یکی از جذاب ترین محور های این همایش معرفی گرد و افزود: این محور بسیار مورد توجه قرار گرفت ،به نحوی که در این زمینه 38 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شدکه از این تعداد 4 مقاله به صورت سخنرانی و31 تجربه نیز به صورت ارائه پوستر ارائه می شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بیشترین محروی که در این همایش مرود توجه گرفته ، محور فرصت ها ، چالش ها و راه کارهای تربیت رسمی در فضای مجازی بود که با 56 مقاله و 20 درصد مقالات دریافتی، در صدر قرار گرفت و پس ازآن نیز محور راه کار های توسعه حرفه ای معلمان با 30 مقاله در رتبه دوم قرار گرفت.
دکترامانی طهرانی سومین محور پرشمار در ارسال مقالات را محور آسیب های رشدی و رفتاری یادگیرندگان در دوران کرونا عنوان کرد و گفت: در این محور 25 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد و آنچه لازم است گفته شود این است که آنقدر که در این مدت یک سال به موضوع آموزش پرداخته شده به این موضوع توجه و تمرکز کافی نبوده و در مرحله بعد قطعا با این موضوع درگیری بیشتری خواهیم داشت.
دبیر کل شورای عالی وزارت آموزش و پرورش ، محور سنجش و ارزشیابی را با 18 مقاله، موضوع کلی تحول و الگو های یادگیری 17مقاله و شیوه های کیفیت بخشی به آموزش در فضای مجازی با تاکید بر شبکه شاد با 15 مقاله را در رتبه های بعدی محور های مورد توجه مخاطبین این همایش دانست.
وی همچنین یاد اور شد:کمترین محوری که به آن توجه شد ،محورپشتیبانی های تربیتی و فرهنگی است و محور خانواده و آموزش و همراهی آن ها در این زمینه و همچنین محور چگونگی ایجاد شبکه تعاملی در بین معلمین به عنوان مهمترین راه کار آموزش ضمن خدمت معلمین بود ،که کمترین مقالات را به خود اختصاص داده بودند که نیازمند توجه جدی است.
دکتر امانی طهرانی همچنین در معرفی استان ها برتر در ارائه مقالات به این همایش ، گفت: در تبه اول ارائه مقالات به این همایش ابتدا استان فارس قرار دارد که نیمی از مقالات را شامل می شود و پس از آن نیز استان های اصفهان و تهران قرار داشت.
وی با بیان اینکه، با گذشت بیش از یک سال از شیوع کرونا ، میدانیم که این بیماری همواره با ما خواهد بود و بر همین اساس نیز مدرسه ها و آموزش های ما نیز بایداز جنس دیگری باشد،گفت: در این همایش تنها به موضوع یادگیری به عنوان اصل و اساس آموزش توجه شده ،چرا که یادگیری نقطه رشد دادن همه تلاش های انجام شده دراین زمینه است و باید بپذیریم که زیست بوم جدید ،نوع جدیدی از یادگیری را ارئه نموده و باید از آن استقبال کرد و باید آینده یادگیری را خلق کنیم و منفعل نباشیم.
دبیر کمیته علمی همایش ملی آموزش در دوران همه گیری کرونا در فارس افزود: این عرصه های گشوده شده ایجاب میکند تا برای همه عناصر مرتبط با یادگیری ، کارایی و بهره وری خود را بالا برده و تلاش کنیم تا رشدی را که در دانش آموز ایجاد می کنیم،بسیار متفاوت از گذشته باشد که این مهم نیازمند اقدام کنشگرانه است.
وی گفت: در یک سال گذشه جامعه معلمین کشور و جهان از این دوره سربلند بیرون آمدند ،چرا که آموزش متوقف نشد و این یک سال سرمایه ای برای ما برای کشنگری و فعال بودن در آینده است.