• آخرین
  • روند
  • همه

رتبه‌بندی کودکستان‌ها با نگاه افزایش کیفیت ایجاد می‌شود

12 ماه قبل

تحصیل بیش از 90 درصد دختران کشور در نظام آموزش رسمی

12 ماه قبل

امکان شرکت آموزش‌دهندگان غیرفعال سوادآموزی در فرآیند ورود مجدد به چرخه سوادآموزی فراهم شد

12 ماه قبل

تغییرات مدیریتی در آموزش و پرورش به نفع نظام تعلیم و تربیت و معلمان است

12 ماه قبل

جزئیات برگزاری آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش؛ توزیع کارت آزمون از فردا

12 ماه قبل

سایر نهادها برای گسترش فرهنگ قرآنی و تربیت دانش‌آموزان با آموزش و پرورش همکاری کنند

12 ماه قبل

دستور ویژه سرپرست وزارت آموزش و پرورش برای تعیین تکلیف رتبه‌بندی معلمان

12 ماه قبل

سند تحول بنیادین یک الگوی موفق برای تربیت انسان صالح است

12 ماه قبل

کنشگری بیگانگان در ساخت نظام آموزشی ایران – قسمت دوم

12 ماه قبل

مدارس خارج از کشور/ تصویری از نظام آموزش و پرورش در گام دوم انقلاب اسلامی – قسمت ششم

12 ماه قبل

برنامه حمایت حرفه ای نومعلمان: حلقه مفقوده تربیت معلم در ایران

12 ماه قبل

تربیت به مثابه باغبانی کردن است؛ نه مجسمه سازی!

12 ماه قبل

مفاتیح‌الجنان ویژه نوجوانان با عنوان «مَلِکا» به چاپ رسید

12 ماه قبل
  • بیمه تکمیلی فرهنگیان
  • رتبه بندی معلمان
  • اینترنت رایگان معلمان
  • آموزش سیدا
  • آموزش پادا
  • شبکه شاد
جمعه ۳۱ شهریور ۱۴۰۲
فرهنگیان24
  • صفحه اصلی
  • اخبار وزارت
  • خبرگزاری ها
  • اخبار استان ها
    • استان های شمالی
      • گیلان
      • مازندران
      • گلستان
    • استان های شرقی
      • خراسان رضوی
      • خراسان شمالی
      • خراسان جنوبی
      • سیستان و بلوچستان
      • کرمان
    • استان های غربی
      • آذربایجان شرقی
      • آذربایجان غربی
      • اردبیل
      • ایلام
      • کرمانشاه
      • کردستان
      • زنجان
      • همدان
      • لرستان
      • کهگیلویه و بویراحمد
      • چهارمحال و بختیاری
    • استان های جنوبی
      • هرمزگان
      • خوزستان
      • بوشهر
    • استان های مرکزی
      • شهر تهران
      • شهرستان های تهران
      • البرز
      • اصفهان
      • مرکزی
      • یزد
      • قم
      • قزوین
      • سمنان
      • فارس
  • آموزش
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
فرهنگیان24
  • صفحه اصلی
  • اخبار وزارت
  • خبرگزاری ها
  • اخبار استان ها
    • استان های شمالی
      • گیلان
      • مازندران
      • گلستان
    • استان های شرقی
      • خراسان رضوی
      • خراسان شمالی
      • خراسان جنوبی
      • سیستان و بلوچستان
      • کرمان
    • استان های غربی
      • آذربایجان شرقی
      • آذربایجان غربی
      • اردبیل
      • ایلام
      • کرمانشاه
      • کردستان
      • زنجان
      • همدان
      • لرستان
      • کهگیلویه و بویراحمد
      • چهارمحال و بختیاری
    • استان های جنوبی
      • هرمزگان
      • خوزستان
      • بوشهر
    • استان های مرکزی
      • شهر تهران
      • شهرستان های تهران
      • البرز
      • اصفهان
      • مرکزی
      • یزد
      • قم
      • قزوین
      • سمنان
      • فارس
  • آموزش
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
فرهنگیان24
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه نخست خبرگزاری ها ایرنا

رتبه‌بندی کودکستان‌ها با نگاه افزایش کیفیت ایجاد می‌شود

۱ مهر ۱۴۰۱
0

مطالب مرتبط

دستور ویژه سرپرست وزارت آموزش و پرورش برای تعیین تکلیف رتبه‌بندی معلمان

شتاب‌بخشی به سوادآموزی نیازمند همت مضاعف است

خواستار حضور تشکل‌های دانش‌آموزی، هیات‌های مذهبی و سرودهای تاثیرگذار در مدارس غیردولتی هستیم

مجتبی همتی فر در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه درباره رتبه‌بندی کودکستان‌ها اظهارکرد: پیش از این یک نظام رتبه‌بندی در بخشی از مراکز تحت مجوز نهادهایی مانند بهزیستی اعمال می‌شد اما در واقع همه در این ترتیب قرار نمی‌گرفتند و این یکی از نقص‌ها و کاستی‌هایی بود که در این زمینه وجود داشت.

وی با بیان اینکه ایده رتبه‌بندی بسیار قابل توجه است، افزود: نظام‌های رتبه‌بندی وجود داشتند که در عینی که زحماتی کشیدند اما نیاز به ارتقا و تکمیل دارد.  یکی از تلاش‌ها این است که با نگاه کیفیت، رتبه بندی ها را در نظر بگیریم، رتبه بندی ناظر به کیفیت و نه بهانه‌ای برای افزایش شهریه است.

همتی‌فر خاطرنشان کرد: نگاه در رتبه‌بندی کودکستان‌ها این است که شاخص‌های موثر در کیفیت از جمله کم و کیف نیروی انسانی و میزان توان و مهارت تربیتی آنها را مبنا قرار دهیم. همچنین مجموعه خدمات ارائه شده ناظر به وظایفی که به عهده مرکز گذاشته شده، محتوا و خلاقیت بکارگرفته شده و بخشی هم فضا و تجهیزاتی است که به عنوان فرصت و موقعیت تربیتی در مرکز فراهم می‌شود.

رییس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک یادآورشد: بخشی از این موارد الزامات است و بخشی به عنوان گزینه‌های ترجیحی در نظرگرفته می‌شود که پیش روی والدین قرار می‌گیرد، در واقع رتبه‌بندی کودکستان‌ها مجموعه عناصری است که می‌توانند به ارتقای کیفی کمک کنند.

همتی‌فر با بیان اینکه رتبه‌بندی با نگاه تشویقی انجام می‌شود، اظهار کرد: رتبه‌بندی در شهریه هم اثر می‌گذارد، چراکه به این واسطه مرکز خدمات بهتری را ارائه می کند، یا خدمات ترجیحی را فراهم می کند که فرصتی باشد برای والدین تا بتوانند از امکانات مرکز استفاده کنند و کار را پیش ببرند.

رتبه‌بندی کودکستان‌ها با نگاه افزایش کیفیت ایجاد می‌شود

تعیین الگو برای منطقی شدن شهریه 

وی در ادامه درباره چگونگی تعیین شهریه توضیح داد: به دنبال این هستیم که با تعیین یک الگو برای منطقی شدن شهریه به نحوی پیش رویم که بتوان خدمات تربیتی را از یک مرکز انتظار داشت، یعنی کودکستان به عنوان یک مرکز مراقبتی و تربیتی ارتقا یابد.

رییس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک عنوان کرد: این موضوع اقتضا می کند که اولا هزینه‌های خدمت تربیتی دیده شود که این خود چالش‌هایی را پیش روی خانواده‌ها قرار می‌دهد، اما بنا داریم با نگاه تربیتی به این سمت رویم تا نیروی انسانی توانمند بکار گرفته شود و انگیزه ایجاد شود که به صورت حرفه‌ای ایفای نقش کنیم.

رتبه‌بندی کودکستان‌ها با نگاه افزایش کیفیت ایجاد می‌شود

نمی‌توان شهریه یکسان اعمال کرد

همتی‌فر همچنین درباره انتخاب مربیان کودکستان‌ها اظهار کرد: یکی از وجوه در این مسیر وجه مالی است که حتی در کنار توانمندی و ارزیابی از شایستگی‌ها و مهارت‌ها و صلاحیت‌ها انجام می‌شود تا فرد به عنوان مربی نقش‌آفرین شود.

مکان کودکستان در کلان شهرها مناطق بالا شهر و پایین شهر از نظر فیزیکی شاخص یکسانی ندارند و برخی اجاره بهای بیشتری می‌دهند، در صورتی که خدمات نظام بالاتری را ارائه نمی کنند، یا با همان خدمت یکسان یک مرکز در روستا یا درمکانی ارزانتر داریم، بنابراین نمی توانیم شهریه یکسان اعمال کنیم

وی افزود: یکی از نظام‌های انگیزشی برای مربیان کودکستان‌ها، نقش پرداخت محسوب می‌شود که یکی از عناصر شهریه است. نگاه سازمان اینگونه نیست که در عینی که یک الگوی ثابت وجود دارد، مبلغ شهریه یکسان باشد.

رییس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک یادآورشد: مکان کودکستان در کلان شهرها مناطق بالا شهر و پایین شهر از نظر فیزیکی شاخص یکسانی ندارند و برخی اجاره بهای بیشتری می‌دهند، در صورتی که خدمات نظام بالاتری را ارائه نمی کنند، یا با همان خدمت یکسان یک مرکز در روستا یا درمکانی ارزانتر داریم، بنابراین نمی توانیم شهریه یکسان اعمال کنیم.

همتی فر افزود: هزینه مکان کودکستان در خدمات هزینه تمام شده اثر می گذارد، بنابراین شاخص اصلی را هزینه تمام شده در نظر گرفتیم و چون آیین نامه هنوز مصوب نیست و فرآیند تدوین و تصویب را طی می کند، جزئیات را پس از تصویب اعلام می کنم.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)



برچسب ها: رتبه بندی معلمان

مطالب مرتبط

ایرنا

سردار نوعی‌اقدم: هجوم دشمن از حالت نظامی به جنگ شناختی تغییر یافته است

۱ مهر ۱۴۰۱
ایرنا

پویش «همه حاضر» برای تامین نوشت افزار دانش‌آموزان مناطق کم برخوردار است

۱ مهر ۱۴۰۱
ایرنا

اعلام آمادگی سازمان اوقاف برای بازسازی مدارس فرسوده

۱ مهر ۱۴۰۱

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرهنگیان24

© فرهنگیان24 - همه حقوق محفوظ است. مسئولیت محتوای اخبار و مقالات بر عهده منابع است.

پیوندها

  • درباره ما
  • حریم خصوصی
  • تماس با ما

ما را دنبال کنید

بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • صفحه اصلی
  • اخبار
    • وزارت
    • خبرگزاری ها
      • ایرنا
      • ایسنا
      • پانا
      • فارس
      • مهر
    • استان ها
      • آذربایجان شرقی
      • آذربایجان غربی
      • اردبیل
      • اصفهان
      • البرز
      • ایلام
      • بوشهر
      • چهارمحال و بختیاری
      • خراسان جنوبی
      • خراسان رضوی
      • خراسان شمالی
      • خوزستان
      • زنجان
      • سمنان
      • سیستان و بلوچستان
      • شهر تهران
      • شهرستان های تهران
      • فارس
      • قزوین
      • قم
      • کردستان
      • کرمان
      • کرمانشاه
      • کهگیلویه و بویراحمد
      • گلستان
      • گیلان
      • لرستان
      • مازندران
      • مرکزی
      • هرمزگان
      • همدان
      • یزد
  • آموزش
    • سیدا
    • پادا

© فرهنگیان24 - همه حقوق محفوظ است. مسئولیت محتوای اخبار و مقالات بر عهده منابع است.