به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، متن اطلاعیه به شرح ذیل می باشد:
– ساماندهی نیروهای مشمول به صورت الکترونیکی انجام می پذیرد.
-به دلیل این که تمامی مشمولین قانون تعیین تکلیف می بایست در مهر ماه سال 1401 به کارگیری شوند، ساماندهی الکترونیکی آخرین فرصت انتخاب محل خدمت بوده و عدم انتخاب اولویت ها به منزله انصراف از استخدام می باشد. (همچنین متقاضیان انصراف از استخدام ، باید با به محل تشکیل پرونده خود (قبل سال 91 و92) مراجعه و فرم انصراف از استخدام را تکمیل نمایند.)
– مبنای نیاز مناطق براساس کمبود ایجاد شده طبق مفاد عقد قرارداد ساماندهی نیروی انسانی در سال تحصیلی 1402-1401 لحاظ گردیده است.
-تعیین محل خدمت مشمولین به ترتیب مراحل دوره های مهارت آموزی و امتیازات فضلی که براساس آن به دوره های مهارت آموزی معرفی شده اند صورت می پذیرد.
-مشمولین باید پس از ورود به سامانه مذکور، نسبت به انتخاب اولویت های محل خدمت مورد تقاضا خود (براساس جدول اعلام نیاز هر رشته شغلی) اقدام نمایند.
-باتوجه به نیاز استان به رشته شغلی آموزگار استثنایی، مشمولینی که رشته شغلی آنان آموزگار ابتدایی بوده و دارای مدارک تحصیلی کارشناسی و بالاتر در رشته های تحصیلی آموزش ابتدایی، علوم تربیتی، روانشناسی و مشاوره می باشند، در صورت تمایل می توانند نسبت به انتخاب رشته شغلی آموزگار استثنایی در سامانه مذکور اقدام نمایند. بدیهی است انتخاب این دسته از مشمولین نیز براساس امتیاز در سقف سهمیه تعیین شده صورت می پذیرد.
-مشمولین رشته های شغلی دبیری و هنرآموزی که سال گذشته نسبت به انتخاب محل خدمت اقدام ننموده و یا انصراف داده اند می بایست براساس جدول نیاز نسبت به تعیین محل خدمت خود اقدام نمایند. در صورت عدم تعیین محل خدمت، این امر به منزله انصراف قطعی از استخدام خواهد بود.
-مشمولین جهت دریافت رمز ورود به سامانه باید به ادارات محل تشکیل پرونده (قبل سال 91 و 92) مراجعه نمایند.
تعیین محل خدمت مشمولین مراحل چهارم، پنجم و ششم متعاقبا اطلاع رسانی خواهد گردید.
– برای تعیین اولویت های محل خدمت باید به آدرس الکترونیکی https://sanjesh.giledu.ir وارد شوید و روی لینک تعیین محل خدمت مشمولین قانون تعیین تکلیف معلمین حق التدریس… کلیک نمایید. پس از وارد نمودن اطلاعات درخواستی و مشاهده اطلاعات خود، نسبت به تعیین اولویت های محل خدمت (براساس رشته شغلی) اقدام نمایید و در پایان روی دکمه تایید نهایی کلیک نمایید. همچنین از انتخاب اولویت های خود چاپ گرفته و تا اعلام نتایج نزد خود نگه داری نمایید.
نکات مهم:
– هر فرد می تواند برمبنای دوره های مهارت آموزی گذرانده شده در دانشگاه فرهنگیان، حداقل یک انتخاب و حداکثر براساس تعداد مناطق مورد نیاز، نسبت به انتخاب اولویت های محل خدمت اقدام نماید.
– شایان ذکر است تعداد اولویت های انتخابی توسط ذی نفع بیانگر تمایل خدمت فرد صرفاً در محل های انتخابی بوده و در صورت عدم تحقق انتخاب ایشان، استخدام و بکارگیری غیر از محل های انتخابی امکان پذیر نخواهد بود که این امر به منزله عدم همکاری و انصراف از استخدام تلقی می گردد.
(مثال: فردی در رشته شغلی آموزگار ابتدایی دارای 34 اولویت انتخاب (براساس جدول اعلام نیاز) می باشد. این فرد به هر دلیلی فقط 5 اولویت را انتخاب می نماید. این مسئله بیانگر این موضوع می باشد که فرد مشمول صرفا حاضر به همکاری در همین 5 اولویت انتخابی می باشد. در صورتی که اولویت های انتخابی این فرد توسط افراد دارای امتیاز بالاتر تکمیل گردد، فرد مورد نظر از فرایند تعیین محل خدمت حذف گردیده که این امر به منزله انصراف از استخدام می باشد.
– افرادی که کد ملی آنان با صفر آغاز می شود، جهت ورود به سامانه مذکور، اعداد کد ملی را بدون صفر آغازین وارد نمایند.
– مشمولینی که به هردلیلی امکان ورود به سامانه برایشان مقدور نمی باشد، در اسرع وقت مراتب را به مسئول امور اداری محل تشکیل پرونده خود اعلام نمایند. مسئولین امور اداری موظفند بلافاصله اطلاعات این دسته از افراد را به کارشناسی استخدام این اداره کل اعلام نمایند.
– به استناد بند 19 بخشنامه شماره 273/140 مورخ 1400/06/11 وزارت متبوع استخدام افراد مشمول، منوط به قبولی در دوره های مهارت آموزی دانشگاه فرهنگیان می باشد.
– پس از اتمام مهلت قانونی ثبت نام، پردازش محل های خدمت به صورت سیستمی (براساس امتیاز و اولویت های انتخاب افراد) صورت پذیرفته و نتایج نهایی به اطلاع کلیه مشمولین رسانده خواهد شد.
– کانال اطلاع رسانی کارشناسی استخدام اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان bale.ir/estekhdamguilan
منبع: اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان