به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان البرز،سید محمود حسینی معاون آموزش ابتدایی بیان داشت : توسعه عدالت تربیتی و افزایش دسترسی افراد جامعه به خدمات آموزشی باکیفیت و برابر و مردمی سازی با افزایش مشارکت اجتماعی تربیتی جامعه، اولیا، معلمان، نهادهای دولتی و عمومی، مردمی، خیریه و غیردولتی را از اهداف تشکیل قرارگاه جهادی برشمرد. وی با بیان اینکه عدالت تربیتی پررنگ ترین و حیاتی ترین محور عدالت اجتماعی به شمار می رود، افزود: ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی، جذب و آموزش معلمان با اولویت معلمان بومی، نوسازی و مقاوم سازی فضاهای آموزشی، تقویت هنرستان ها و مدارس شبانه روزی، پوشش صد درصدی دوره تربیتی و آموزش رسمی و عمومی و جذب لازم التعلیمان، محرومیت زدایی، توانمند سازی و همچنین کشف استعدادها محورهایی هستند که در اولویت برنامه های قرارگاه جهادی می باشند. ایشان محور فعالیت های قرارگاه را ناظر بر محلات 2020 دانست که قریب به 66 محله در استان شناسایی و در همین راستا تا کنون 23 محله که اغلب که در حاشیه شهرها قرار دارند برای اجرای این امر پایش شده است.
سید محمود حسینی در ادامه با اشاره به این مهم که انتظار ما از مسئولین کمیته هایی که ذیل این قرارگاه فعالیت می کنند؛ تنظیم گری ، تسهیل گری، نظارت و تشکیل تیم و جلسات مستمر ماهانه است؛ بر اولویت های کاری گروه ها تاکید نمودند: که شامل 1- وضعیت سنجی 2- نیاز سنجی 3- اولویت بندی 4- شناسایی منابع و ظرفیت ها 5- اتصال ظرفیتها به نیاز های اولویت دار است.
معاون آموزش ابتدایی در ادامه از رابطه با الگوی مفهومی و مولفه های عدالت آموزشی و معرفی عنوان کارگروه ها و هدف تشکیل و دستورکار کارگروه ها و مسئولین اجرایی آن ها در اداره کل، به بیان مطالبی پرداخت.
در ادامه جلسه حجرگشت مدیرکل آموزش و پرورش به عنوان دبیر قرارگاه جهادی، بیان داشت: کار قرارگاه کاری متفاوت است و برای اجرای اهداف قرارگاه می توان از ظرفیت گروههای مردمی و جهادی به عنوان یک فرصت استفاده کرد وی همچنین از ظرفیت همکاران توانمند و راغب برای آموزش به دانش آموزان مناطق کم برخوردار بهره مند شد.
منبع: اداره کل آموزش و پرورش استان البرز