به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، محمد کریمی فیشوری در حاشیه برگزاری سی و ششمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور در تهران،گفت: آموزش و پرورش باید هم نقش خود درپاسخگویی به نیازها و اولویت های دولت و ملت را حفظ کند، و هم برای دستیابی به پیشرفت و تربیت نسل آینده و رویارویی با نیازهای جدید در یک فضای وسیع با همه نظام های آموزشی همکاری و رقابتی دائمی داشته باشد .
رییس آموزش و پرورش منطقه بیرم ادامه داد:تصمیمات آموزش و پرورش در وضعیت فردای جامعه به شدت تأثیرگذاراست و در میزان فرهیختگی و رشد و اعتبار تدابیر در جامعه تاثیر بسزایی دارد .
کریمی افزود: با این وصف باید گفت سیاستگذاران امر تعلیم و تربیت هم باید شناخت مناسبی از این نظام داشته باشند و هم در تقویت همه جانبه توسعه نظام تعلیم و تربیت کوشا باشند.
وی گفت: نظام تعلیم و تربیت عمومی سازنده هویت فرهنگی جامعه است و تحقق این نظام نیازمند حکمرانی خوب است .
رییس آموزش و پرورش منطقه بیرم ادامه داد: حکمرانی خوب از مولفه های است که در فرایند توسعه هر کشوری به عنوان شاخص اصلیآموزش وپرورش عمومی به حساب می آید و باعث ایجاد زمینه های چابکی ساختاری دولت،
کریمی افزود: هوشمندی دولت، تعامل دولت با جامعه جهانی و ارتقای تولید ملی و افزایش سرمایه گذاریهای داخلی و بین المللی در بخشهای مختلف و نیز موجب به وجود آمدن تعلیم و تربیت عمومی قوی، توسعه یافته و عادلانه می شود.
وی گفت: استفاده از الگوی حکمرانی خوب در تمامی سطوح آموزش و پرورش می تواند روحیه ی امید و نشاط را در مدیران، معلمان، اولیا و دانش آموزان، به صورت گسترده افزایش دهد .
رییس آموزش و پرورش منطقه بیرم ادامه داد: این نوع حکمرانی در آموزش و پرورش در واقع الگویی مناسب برای دستیابی به توسعه پایدار ، با تاکید برحفظ حقوق فردی و اجتماعی افراد جامعه و حمایت از محیط خصوصی در برابر فضای عمومی یا سیاسی گسترده است .این موضوع قطعا تاثیر فراوانی بر شاخصهای توسعه انسانی دارد .
کریمی در پایان گفت: باید برای پیاده سازی و اجرایی کردن حکمرانی خوب در نظام تعلیم و تربیت عمومی باید عوامل زمینه ساز و متغیرهای آن توسط صاحب نظران امر تعلیم و تربیت تعریف و به روشنی بیان شوند.
منبع: اداره کل آموزش و پرورش استان فارس