به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان مرکزی؛ «محسن نژادی» با بیان این مطلب افزود: هویت برآیند مجموعهای از ویژگیها و باورها، گرایشها، صفات و بینشهای افراد است که تحتتأثیر شخصیت، تربیت و فرهنگ شکل میگیرند.
وی ادامه داد: هویت ملی از مباحث مهم و برجسته در دنیای امروز است. نیاز به آن و احساس تعلق، وفاداری و گرایش به سمت آن از ضرورتهای انکارناپذیر در هر جامعهای محسوب میشود.
نژادی بر نقش کلیدی نظام تعلیم و تربیت در نهادینه نمودن این ارزش های در افراد تأکید کرد و بیان داشت: با توجه به اینکه نظام آموزش و پرورش در همه کشورها بزرگترین نیرو و سرمایه انسانی را در اختیار دارد، میتواند یکی از بهترین راههای تحکیم و تقویت هویت ملی به شمار آید و برنامههای درسی به عنوان یکی از ارکان اصلی این نظام میتوانند نقشی محوری و کلیدی در شکلگیری هویت ملی ایفا کنند.
مدیرآموزش و پرورش شهرستان آشتیان تصریح کرد: بی توجهی به مقوله هویت ملی در کتاب های درسی، در مقام یکی از ابزار های انتقال هویت ملی، در خور تامل است، آثار این امردر بخش های مختلف به ویژه درباره ضعف آگاهی از هویت ملی و وابستگی بدان دیده می شود .
وی یادآور شد: هویت ملی در شرایط کنونی دستخوش چالش هایی است که مشکلات جدیدی را در پیش روی ایران قرار می دهد .
سی و ششمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش سراسر کشور، با حضور اعضای شورای معاونان، مدیران کل حوزه ستادی، ۷۵۱ مدیر و رئیس آموزشوپرورش، ۳۱ مدیرکل استانی سازمان نوسازی مدارس، ۳۱ مدیر مجموعه دانشگاه فرهنگیان، ۳۱ مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با شعار «آموزش و پرورش دانش بنیان و تحول آفرین؛ پیشران ایران قوی» در روزهای ۲۹، ۳۰ و ۳۱ مرداد در محل اجلاس سران برگزار شد.
منبع: اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی