فاطمه پیری لرد به پانا گفت: «نباید محرومیت مانعی در برابر افزایش تراز علمی منطقه شود. چرا که تراز علمی منطقه، گویای سطح علمی دانش آموزان آن منطقه در دروس مشخص است.»
وی در ادامه گفت: «دانش آموزان مناطق محروم برعکس منطقه خود، سرشار از استعدادهایی هستند که کمتر تا به الان دیده شده است، این دانش آموزان هنرهایی همچون بافت قالی ،فرش و… دارند.»
نماینده یازدهمین دوره مجلس دانشآموزی کشور در خصوص اشتیاق دانش آموزان مناطق محروم بیان کرد: «دانش آموزان این مناطق به یادگیری دروس به ویژه ریاضی اشتیاق بیشتری نشان میدهند، چون این دروس برای دانش آموزان منطقه به خوبی تدریس نشده است. بر این اساس از این تدریس ابراز خوشحالی کرده و با شور فراوانی به حل مسائل میپردازند.»
وی در آخر گفت: «ما در مدارس یاد گرفته ایم از هر آنچه که در گنجینه خود داریم ببخشیم و از آنجایی که نوجوانان و جوانان این مرز و بوم سرمایه مملکت ما هستند، پس باید از گنجینه علم و دانش خود به آنها هدیه دهیم.»
منبع: اداره کل آموزش و پرورش استان قزوين