به گزارش اداره اطلاعرسانی و روابط عمومی ادارهکل آموزش و پرورش استان اصفهان، علیاکبر کجباف، سرپرست مدیریت استانی دانشگاه فرهنگیان اصفهان در جلسه ستاد کاروزی دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان اظهار داشت: درس کارورزی باید از منظر دانشگاه فرهنگیان، آموزش و پرورش، مدیر مدرسه، دانشجومعلم و استاد راهنما مورد بررسی قرار گیرد.
وی افزود: مشکل اول ما در دانشگاه فرهنگیان سرفصلهای دروس کارورزی است که قابل تغییر و بازنگری است.
کجباف تصریح کرد: برخی دانشجومعلم این حس را دارند که این درس، خیلی قابل توجه نیست و نیاز است که برخی اساتید راهنما و دانشجویان نیز در ارتباط با این موضوع توجیه شوند.
سرپرست مدیریت استانی دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان بیان داشت: شیوه ارزشیابی کارورزی در دانشگاه مشکل دارد و عدم انسجام و یکپارچگی در این این موضوع باعث بروز برخی مشکلات شده است.
وی ادامه داد: علت این که در دانشگاه فرهنگیان، درس کارورزی دارای اهمیت است، رسالت این دانشگاه در جذب دانشجومعلمان برای شغل معلمی بلافاصله پس از پایان تحصیلات آنان است.
کجباف خاطرنشان کرد: در حال حاضر الگوی درس کارورزی ترجمهای از متون درس غربی است در حالی که ما سابقه بسیار زیادی در این امر داریم و از منابع و تجارب خود میتوانیم در این زمینه بهره ببریم.
سرپرست مدیریت استانی دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان ادامه داد: پیش از این نگاه به کارورزی در دانشگاه سطحی و ضعیف بوده است که نیاز است این موضوع اصلاح شود.
وی با بیان اینکه کارورزی یک امر استراتژیک در دانشگاه فرهنگیان است، گفت: باید از تجربه معلمان بازنشسته در این امر بهرهگیری شود و مدارس میزبان دانشجویان کارورز باید بهگزین شوند.
انتهای پیام/
منبع: اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان