غلامرضا بختیاری، تعلیم را امری افزودنی و فعالیتی مغزی و اما تربیت را امری تزکیه ای و دلی معرفی کرد.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران، غلامرضا بختیاری، در جمع گروه های آموزشی و برگزیدگان طرح و برنامه های این معاونت مانند: کارآمد، جبران و تثبیت یادگیری و تدبیر و معاونین و کارشناسان آموزش ابتدایی مناطق 21 گانه، ضمن تبریک روز مباهله و خیرمقدم به حاضرین گفت: امروز چهارمین همایشی است که در این راستا برگزار کردیم و حدود هفت درصد همکاران را در استان مورد تقدیر قرار دادیم.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران، افزود: در این استان ۲۵۹ پایگاه جبران و تثبیت یادگیری داریم که حدود ۴۹هزار دانش آموز در این پایگاه ها مشغول به تحصیل مجدد هستند و حدود دوهزار و ۵۰۰ کلاس حتی با حضور یک دانش آموز، تشکیل شده است.
وی در این همایش به چند نکته مهم درحوزه مدیریت اشاره و عنوان کرد:امروزه مدیریت یعنی تسهیل جریان تربیت؛ تعلیم امری افزودنی است، اما تربیت امری تزکیه ای است که باید از درون صورت گیرد و نکته دوم قدرت که امری بیرونی است ولی اقتدار که درونی و شخصی است؛ لذا در مدیریت باید فقط قدرت نباشد بلکه اقتدار داشته باشیم چرا که اقتدار مصداق تعلق است.
بختیاری در ادامه اضافه کرد: ۷۰ درصد از یادگیری کارمندان بر اساس تجربه است و طبق آمار ۲۰ درصد از یادگیری ها از طریق تعامل با دیگران و تنها ۱۰ درصد از طریق آموزش های رسمی صورت می پذیرد و نکته دیگر، «تغییر» است و نباید از تغییر ترسید و به دور از تعصبات در این مسیر حرکت کنیم.
بختیاری ادامه داد: در آخر «داشتن باور مثبت» درباره خود و «عملگرا بودن» نیز از دیگر عوامل مهم در حوزه مدیریت است.
منبع: اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران