مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در جلسه ویدئو کنفرانسی با راهبران و گروههای آموزشی و تربیتی از 42488 بازدید از کلاسهای درسی در سطح استان و در سال تحصیلی جاری تاکنون، توسط راهبران و گروههای آموزشی و تربیتی خبر داد و گفت: این میزان از بازدید نشان دهنده همت بالای راهبران و گروههای آموزشی و تربیتی در امر نظارت است.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران؛ «علیرضا سعدیپور» در جلسه وبیناری که صبح امروز با راهبران و گروههای آموزشی و تربیتی و روسای شهرستان ها و مناطق، با اشاره به اهمیت راهبران و گروههای آموزشی و تربیتی در امر نظارت بر روند آموزش گفت: جذب و بکارگیریراهبران و گروههای آموزشی و تربیتی به منظور تحقق عدالت آموزشی و اجرایی کردن بند 3 آیین نامه چگونگی تشکیل و اداره کلاس های چندپایه هر ساله در سطح مناطق و نواحی استان اجرایی می شود و با توجه به وظایف خطیر راهبران در امر یاری رسانی و آموزش معلمان کلاس های روستایی و عشایری بالاخص کلاس های چندپایه، توجه در خصوص جذب و بکارگیری آنان بیش از پیش حائز اهمیت است.
این مقام مسئول با اشاره به قرارگیری در زیست بوم جدید، و لزوم فعالیتهای مداوم راهبران، تصریح کرد: راهبران و گروههای آموزشی و تربیتی با توجه به قرارگیری در زیست بوم جدید مانند گذشته به فعالیتهای خود ادامه داده و حتی در کلاسهای مجازی معلمان حضور پیدا کرده و بدین وسیله نظارت کافی را بر روند تدریس معلمان دارند.
وی با اشاره به فعالیت 81 راهبر و بیش از 250 عضو گروههای آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش مازندران، تاکید کرد: اطلس شیوه های آموزشی به همت راهبران و گروههای آموزشی و تربیتی که این روزها تلاش های آنان در حوزه های آموزشی و تربیتی اثرگذاری مهمی را دارد.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به بازدیدهای صورت گرفته توسط راهبران آموزشی در سال تحصیلی جاری، خاطرنشان کرد: 1289 مدرسه روستایی تحت پوشش این راهبران آموزشی است که در مجموع 42488 بازدید از 4328 کلاس شامل کلاس های چندپایه و تکپایه، به صورت حضوری و مجازی صورت گرفت که نشان دهنده فعالیت دقیق این راهبران آموزشی است همچنین 650 دانشآموز با نیاز ویژه نیز تحت حمایت خود قرار داده اند.
سعدیپور با اشاره گزارشات ارسالی از راهبران و گروههای آموزشی و تربیتی، افرود: گزارشات کمی و کیفی راهبران و گروههای آموزشی و تربیتی نشان دهنده پیگیری مشکلات و معضلات دانشآموزان، معلمان و مدارس، از دورترین نقطه مدارس روستایی است راهبران با همت و تلاش خودشان و با ایثار و فداکاری خود راه را برای علم آموزی هموار میکنند.
مدیرکل با اشاره به تعداد درسنامههای تولیدی استان مازندران، خاطرنشان کرد: تعداد 3386 درسنامه توسط تکنولوژی آموزشی و گروه های آموزشی تهیه شده است که توسط راهبران و گروههای آموزشی و تربیتی در اختیار دانشآموزان مناطق روستایی و شهری قرار گرفت. چرا که بخشی از اطلس شیوههای دسترسی به آموزش، تولید درسنامه است.
این مقام مسئول با اشاره به نظارت بر آموزش ، تصریح کرد: در گذشته راهبران آموزشی در قالب معلمان راهنما، نقش بسیار موثری در امر ارزیابی عملکرد و بازرسی داشتند و امروزه هم باید همین نقش توسط راهبران در قالب نظارت های بالینی و نظارت های آموزشی بر عملکرد معلمان و مدارس را ادامه پیدا کند.
معاون آموزش ابتدایی در این جلسه ضمن اشاره به رتبه نخست استان مازندران در امر پوشش تحصیلی، افزود: راهبران و گروههای آموزشی و تربیتی در شناسایی دانشآموزانی که جذب سامانه سناد نشده اند، می تواند ظرفیت خوبی باشد. همچنین راهبران و گروههای آموزشی و تربیتی را به عنوان افرادی که، چالشها و نقاط قوت و ضعف را در مناطق دور دست شناسایی میکنند، معرفی کرد.
«بهروز منصورکیایی» با اشاره به ظرفیت راهبران و گروههای آموزشی و تربیتی در مدارس، تصریح کرد: 3 مورد باید مورد توجه راهبران و گروههای آموزشی و تربیتی قراربگیرد. این موارد شامل: تقویت مدیران کار آمد به کمک برگزاری دوره های آموزشی مناسب برای مدیران، توسعه عدالت آموزشی در مناطق روستایی به کمک معرفی دانشآموزان نمونه و بهرهگیری از ابزارهای آموزشی مناسب و همچنین توانمندسازی معلمان و ارتقا سطح علمی معلمان به کمک آموزش معلمان در زمینه های نوین آموزشی؛ است.
منبع: اداره کل آموزش و پرورش استان مازندران