جلسه بررسی برنامه عملیاتی کنوانسیون حقوق کودک با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان، مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، معاون آموزش ابتدایی و مدعوینی از ادارات ثبت احوال ، تعاون ،کار و رفاه اجتماعی ، بهزیستی، دانشگاه علوم پزشکی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سالن جلسه اداره کل برگزار شد.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرروش استان اردبیل به نقل از معاونت آموزش ابتدایی استان ، در این جلسه مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل در زمینه رعایت حقوق کودکان و تکریم آنان به مواردی اشاره کرد.
رضوان باقلاچی تصریح کرد : مشکلات مربوط به کودکان باید شناسایی ، بررسی و اقدامات مهمی در جهت رفع آنها انجام گیرد.
باقلاچی خاطر نشان کرد : مراکز بهداشتی ، کانون های مساجد ، هیأت های مذهبی و پایگاه های مقاومت بسیج محلات در شناسایی دانش آموزان بازمانده ازتحصیل باید تعامل و همکاری داشته باشند.
مدیرکل آموزش وپرورش استان نیز اظهار داشت : با توجه به اینکه وظیفه ما فراهم کردن فرصت دسترسی به آموزش و ادامه تحصیل برای تمامی دانش آموزان است ، لذا شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل و رصد روند ادامه تحصیل دانش آموزان از مهمترین اولویت های آموزش و پرورش استان است.
کلام اله صفری با اشاره بر تحقق عدالت آموزشی و پرورشی عنوان کرد : مدارس با همکاری شرکای آموزش و پرورش و به عنوان کانون محله می توانند نقش موثرتری در این زمینه داشته باشند.
صفری همچنین خاطر نشان کرد : نرخ گذر تحصیلی دانش آموزان از یک دوره به دوره تحصیلی بعدی از موضوعات مهمی است که باید به طور دقیق بررسی شود و بر بهره گیری از ظرفیت نیروهای جهادی و مردمی در پیشبرد امور تاکید کرد.
وی افزود : یکی از مهمترین فعالیتهای در دست اقدام ، طراحی سامانه برای گزارش گیری وضعیت تحصیلی دانش آموزان تارک تحصیل است.
همچنین معاون آموزش ابتدایی اداره کل ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و همکاری های شرکای آموزش و پرورش به موضوع تفاهم نامه فی ما بین و پیگیری وضعیت دانش آموزان بازمانده از تحصیل اشاره کرد.
وحید خدابنده یکی از چالش های پیش رو را افت تحصیلی دانش آموزان تارک تحصیل عنوان کرد و از شرکای آموزش و پرورش خواست درتدوین برنامه های عملیاتی نظرات کاربردی خود را ارائه نمایند.
خدابنده ضمن ارائه ی گزارش اجمالی از روند پیگیری لیست وزارتی دانش آموزان بازمانده از تحصیل ، نقش راهبران آموزشی و مدیران مدارس را در پیگیری وضعیت تحصیلی دانش آموزان بسیار مهم قلمداد کرد و خواستار همکاری جهادی شرکای آموزش و پرورش در بحث شناسایی،جذب و نگهداشت کودکان بازمانده از تحصیل شد.
منبع: اداره کل آموزش و پرورش استان اردبيل