️آزادمنش سرپرست معاونت سواد آموزی خراسان رضوی اظهار داشت: بررسی و ارزیابی عملکرد سواد آموزی همه استان های کشور در هر سال توسط سازمان سواد آموزی ،فرصت مغتنمی را برای ترسیم روشنی از آنچه هست و باید باشد در دسترس قرار می دهد.
وی ادامه داد: این فرآیند هرچه مبتنی بر بکارگیری مولفه های تحول مدارانه باشد جریان تولید و بهبود کیفیت را در نظام آموزشی را تسهیل و تسریع می کند.
آزادمنش به شاخص ها و معیارهای ارزیابی عملکرد اشاره کرد و بیان کرد: در این راستا تدابیر و فعالیت های سواد آموزی خراسان رضوی در سال 1400، بر اساس محورهای 25 گانه که به صورت مستند توسط سازمان سواد آموزی کشور بررسی و ارزیابی شده است، عملکرد سوادآموزی خراسان رضوی در شاخص های تبلیغ ، ترویج و اطلاع رسانی بر اساس شواهد و نتایج ارزیابی حائز کسب رتبه قابل تقدیر و دوم کشوری شده است.
سرپرست معاونت سواد آموزی خراسان رضوی،12 محور تخصصی در شاخص تبلیغ ،ترویج و اطلاع رسانی سواد آموزی را از معیارهای ارزیابی آن شاخص دانست و گفت: تولید و پخش برنامه های تلویزیونی و رادیویی، تبلیغات محیطی،استفاده از ظرفیت مسئولین و ائمه جمعه، برگزاری نشست های خبری،اطلاع رسانی از فعالیت های سواد آموزی،چاپ فعالیت ها و خبرهای سواد آموزی در مجلات و روزنامه های محلی، استفاده از فضای مجازی و رسانه آموزشی از جمله محورهای شاخص تبلیغ و ترویج و اطلاع رسانی سواد آموزی می باشد.
این مقام مسئول افزود: طبق آماری که سازمان سواد آموزی با گرد آوری مستندات سواد آموزی از همه استان ها اعلام کرده است ، تعداد برنامه های تولید و پخش شده مخصوص سواد آموزی در سال 1400، 730مورد، تعداد 146 مورد نشریه و496 مورد ایراد سخنرانی توسط -فرماندارمی باشد که سهم سواد آموزی خراسان رضوی تولید ۴۷۰ دقیقه برنامه،۳۱ مورد نشریه و ویژه نامه،و ۸۱ مورد سخنرانی توسط استاندار-فرماندار می باشد.
در پایان سرپرست معاونت سواد آموزی خراسان رضوی از تمامی همکاران به ویژه مسئولین سواد آموزی استان تقدیر و تشکر کرد و کسب این رتبه را به آنان تبریک گفت.
منبع: اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی