میرعبدی گفت: فرهنگ یک موضوع تک عاملی نیست و از همین جهت آموزش و پرورش در این زمینه نیاز به همراهی و یاری سایر نهادها، دستگاه ها و متنفذین و معتمدین دارد.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان، میرعبدی در جلسه شورای آموزش و پرورش قطب سراوان که با حضور معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: براساس احادیث و روایات اسلامی علم آموزی در نزد پروردگار همسنگ با عبادات و یا حتی بالاتر از آن است، بنابراین باید مدرسه را همسنگ با مسجد دانست و همانگونه که برای ساخت مسجد همگان همت می گمارند، برای ساخت مدرسه نیز اینگونه شاهد مشارکت همه مردم باشیم.
وی افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران تا کنون خدمات فراوانی به استان سیستان و بلوچستان و مردم مرزنشین این استان ارائه داده است و این نگاه ویژه همچنان نیز ادامه دارد.
وی ساخت سالانه هزار کلاس درس در استان را مهمترین مصداق نهضت مدرسه سازی عنوان کرد و گفت: علی رغم همه تلاش های انجام شده به دلیل رشد فزاینده جمعیت دانش آموزی همواره با موضوع کمبود فضای آموزشی و نیروی انسانی روبرو هستیم.
میرعبدی با بیان اینکه مرز یک فرصت برای کشور است، خاطر نشان کرد: در شهرستان های مرزی به دلیل روی آوردن دانش آموزان به مشاغل کاذب، با موضوع تارکان و بازماندگان از تحصیل روبرو هستیم؛ این در حالی است نظام امکانات آموزش را در این نقاط فراهم کرده است، اما به دلیل شرایط فرهنگی و اقتصادی منطقه دانش آموزان به دلیل اشتغال کاذب در مرز تمایلی به تحصیل ندارند که در این زمینه نیازمند همراهی علما و ریش سفیدان برای اقناع افکار عمومی و ترویج تحصیل و آموزش در این مناطق هستیم.
وی با اشاره به ترک تحصیل دانش آموزان دختر به دلیل دور بودن مسافت مدارس گفت: توسعه مدارس شبانه روزی در نقاط مختلف استان در دست اجراست تا خانواده ها بدون دغدغه بتوانند دختران خود را برای تحصیل راهی مدرسه کنند.
منبع: اداره کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان