جلسه ستاد ثبت نام آموزش و پرورش استان قم با حضور اعضای این ستاد در محل سالن جلسات شهید سلیمانی اداره کل برگزار و آخرین قوانین و مقررات موجود در زمینه ثبت نام دانش آموزان بررسی شد.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش قم محمد رضا اسلامی نسب رییس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اموزش و پرورش استان در این نشست گفت: مدارس در موقع ثبتنام دانشآموز، فقط حق دریافت مبلغ کتاب و بیمه را دارند و دریافت وجوه تحت هر عنوان دیگری در زمان ثبت نام ممنوع است.
دبیر ستاد ثبت نام دانش آموزان استان قم با تشریح وضعیت ثبت نام دانش آموزان در مدارس به بیان آخرین قوانین و مقررات موجود در این زمینه مطابق دستورالعمل های ابلاغی وزارت آموزش و پرورش پرداخت و گفت: تکریم ارباب رجوع و نصیب برابر آموزشی از اولویتهای آموزش و پرورش استان در ثبت نام دانش آموز است.
اسلامی نسب افزود : با تشکیل تیمهای مختلف نظارتی در مرکز استان ، شهرستان های کهک ،جعفریه و بخش خلجستان ، فرآیند ثبتنام دانشآموزان به صورت مستمر نظارت و رصد میشود.
وی تصریح کرد: اولیای محترم نسبت به ثبت نام دانش آموزان در نزدیکترین محل زندگی خود اقدام نمایند و هیچ گونه دغدغه ای نسبت به کیفیت اموزش نداشته باشند چرا که از تمامی ظرفیت ها برای ایجاد توازن و فرصت برابر آموزش برای سال تحصیلی جدید استفاده گردیده است.
رییس اداره ارزیابی عملکرد اداره کل آموزش و پرورش قم اضافه کرد: اولیا و دانش آموزان در صورت داشتن هرگونه نقد یا شکایت در فرایند و چگونگی ثبت نام می توانند آن را از طریق سامانهshekayat.medu.irثبت کرده و یا به کارشناسان ارزیابی عملکرد ادارات مراجعه کنند.
وی تصریح کرد: نظارت کامل و همه جانبه بر فرایند ثبتنام مدارس در سطح استان ضروری بوده و در این زمینه نیز برای توجیه و آشنایی مدیران مدارس با آخرین قوانین و مقررات، دستورالعمل ثبت نام مدارس برای سال تحصیلی آینده ابلاغ شده است.
دبیر ستاد ثبت نام آموزش و پرورش استان در پایان اظهار داشت: دریافت هزینه در مدارس دولتی و هیات امنایی، هنگام ثبت نام ممنوع بوده اما دریافت حق بیمه به صورت علی الحساب طبق نرخ سال گذشته محاسته می شود و پول خرید کتاب برای سال تحصیلی آینده نیز بلامانع است.
منبع: اداره کل آموزش و پرورش استان قم