معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان مرکزی در نشست تخصصی تحلیل و بررسی برنامه ارزشیابی کیفی توصیفی گفت: محتوا، مطلوب سازی روش اجرا و توانمندسازی مجریان ابزار کیفیت بخشی آموزش هستند.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان مرکزی، “مریم صالحی” با بیان این مطلب افزود: با توجه به نیاز و رفع چالش ها و همچنین ارایه راهکار های عملیاتی از سوی اساتید، تشکیل جلسات همفکری به صورت ماهانه می تواند کمک شایانی در رسیدن به اهداف عالیه آموزش داشته باشد.
وی تأکید کرد: در راستای کیفیت بخشی به آموزش باید توجه ویژه به سه محور محتوا، بهبود روش اجرا و توانمندی سازی مجریان طرح داشته باشیم.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان مرکزی تصریح کرد: با در دست داشتن برنامه ی کامل و بدون نقص و چگونگی اجرای آن توسط متخصصین و مجریان توانمند می توانیم به آنچه در سند تحول اشاره شده است و هدف اصلی آموزش وپرورش می باشد، دست یابیم.
یادآور می شود، این نشست در راستای هماهنگی و تعامل بیشتر پردیس های دانشگاه فرهنگیان و معاونت آموزش ابتدایی استان به منظور بررسی چالش ها و راهکارهای افزایش کیفیت اجرای برنامه ارزشیابی کیفی توصیفی در مدارس استان و آموزش دانشجو معلمان برگزار شد.
در این جلسه روند اجرای برنامه ارزشیابی کیفی-توصیفی با حضور معاون ابتدایی، سرپرست و مدیرگروه علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان و تعدادی از استاتید و مدرسان برنامه ارزشابی کیفی توصیفی استان، رؤسای ادارات دوره اول ودوم آموزش ابتدایی و رئیس تکنولوژی استان مورد نقد و بررسی قرار گرفت.
منبع: اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی