معاون هماهنگی آموزش و پرورش مازندران گفت: عملیات بازدید و رصد آموزش در مدارس استان از روز یکشنبه ۵ بهمن ماه آغاز میشود.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران؛ “سید حسین نصیری” با اعلام این خبر افزود: با توجه به تاکید وزیر آموزش و پرورش در زمینه رصد دقیق فرآیند آموزشی و پرورشی در شرایط اضطرار با شیوع ویروس کرونا و آغاز فرآیند بازرسیهای ستادی از استان، منطقه و مدارس کشور، ۱۰نفر از کارشناسان برگزیده استان با همراهی تیمهای وزارتی از مدارس استان و وضعیت آموزش بازدید میکنند.
رئیس اداره ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات آموزش وپرورش استان با اشاره به تاکیدات مدیرکل آموزش وپرورش مازندران در پوشش حداکثری دانشآموزان، تصریح کرد: از روز جمعه سوم بهمن ماه استان مازندران از وضعیت قرمز کرونایی خارج شد. از این رو ۵تیم دونفره بازرسی در ناحیه تشکیل شده و هر تیم در هر روز کاری حداقل ۳مدرسه را از یکشنبه ۵بهمن ماه لغایت ۸بهمن ماه با استفاده از فرمهای نظارتی در فرآیند آموزشی و پرورشی مورد رصد دقیق قرار میدهند.
نصیری خطاب به مدیران مدارس استان تاکید کرد که تمامی آنان از فرم تکمیل شده در سامانه نظارت «۳٠۶۸۲» یک نسخه رونوشت تهیه کرده و به همراه مستندات بایگانی کنند تا در حین بازرسی تحویل بازرسان گردد. همچنین مدیران مدارس دقت کنند که مدارسی که کمترین عضویت در شاد را دارند حتما مورد بازدید قرار خواهد گرفت و دانشآموزانی که آموزش تلویزیونی را بهعنوان خدمات آموزشی انتخاب کردهاند بهصورت تلفنی از کیفیت ارائه خدمات پرسش میشود.
معاون هماهنگی آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه طراحی اطلس آموزشی به تحقق پوشش حداکثری دانشآموزان کمک کرده است، گفت: ۱۰اولویت وزیر آموزش و پرورش در این زیست بوم جدید بسیار راهبردی بوده و برای تحقق این اولویتها گامهای مهمی در سطح استان برداشته شده است. یکی از مواردی که به تحقق ۱۰اصل وزیر محترم میانجامد “نظارت حداکثری” است این بازدیدها نیز با همین هدف و بررسی اطلس آموزشی مدارس صورت میگیرد.
این مقام مسئول با اشاره به اهمیت تهیه اطلس آموزشی از سوی مدیران مدارس، از نکات مورد توجه در نظارت و بازرسی را شامل موارد زیر دانست: دانشآموزانی که بسته آموزشی و درسنامه دریافت میکنند بهصورت تلفنی از کیفیت ارائه خدمات پرسش می شود؛ مستندات شورای مدرسه و مسئول پیگیری حضور و غیاب دانشآموزان و چگونگی پیگیری آن مد نظر است؛ و همچنین پیگیری وضعیت دانشآموزان ثبت نام شده که هیچ خدماتی تاکنون دریافت نکردهاند، در دستور کار اصلی قرار دارد.
شایان ذکر است از دیگر محورهای رصد و بازرسی از مدارس میتوان به موارد زیر اشاره کرد: چگونگی برخورد با همکاران سهلانگار در مورد تدریس دانشآموزان؛ رصد مستندات کتبی در همه موارد؛ چگونگی پیگیری در راستای ارائه خدمات در مدرسه به دانشآموزان، کلاسها و بهویژه دانشآموزانی که از تلویزیون و بسته آموزشی و درسنامه و یا از طریق خرید خدمات آموزش میبینند پرسش می شود که مسئولیت این کار بر عهده معاونین و کادر اجرایی مدرسه است.
منبع: اداره کل آموزش و پرورش استان مازندران