مراسم اختتامیه جشنواره شادینه امروز دوشنبه 19اردیبهشت 1401 در شهرستان پلدختر برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش ابتدایی : معاون آموزش ابتدایی استان در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره شادینه گفت: معاونت آموزش ابتدایی شهرستان پلدختر به عنوان دبیرخانه استانی نخستین جشنواره شادینه بیش از 2هزار اثر را داوری کرده است، در این جشنواره نوآموزان پیش دبستانی و دانش آموزان دوره اول ابتدایی از آذر ماه سال گذشته تا 20فروردین ماه 1401 آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کرده اند.
رقیه معتمدی معاون آموزش ابتدایی استان گفت : دوره ی پیش دبستانی دوره ی دو ساله ای است که کودکان 4 تا6 ساله را تحت پوشش برنامه های تربیتی قرار می دهد. این دوره زیر بنای تکمیل شخصیت و مناسبت ترین زمان برای پرورش استعداد ، تقویت ظرفیت یادگیری و تربیت است و آنچه کودکان در این دوره تجربه می کنند بر رشد همه جانبه آن ها تاثیر ماندگاری دارد.
معتمدی اظهار داشت : هدف از برگزاری این جشنواره با توجه به اهمیت شکل گیری شخصیت و مبنای هویت فردی در سنین کودکی ، آشنایی با قومیت ملی و محلی ، آشنایی نوآموزان و دانش آموزان با آداب و رسوم ، مناسبت ها و نمادهای دینی ، محلی و فرهنگی بومی استان به عنوان هویت ملی کودکان و همچنین برای ایجاد شور و نشاط در ایام ظهور بیماری کرونا با این اهداف جشنواره شادینه برای نوآموزان پیش دبستانی و دانش آموزان دوره اول ابتدایی طراحی گردید.
وی بیان داشت : این جشنواره در هفت محور تولید محتوا به صورت قصه و بازی در قالب کلیپ 5 دقیقه ای) ، آداب و رسوم شب یلدا (در قالب عکس / نقاشی)، شاهنامه خوانی( در قالب کلیپ 5 دقیقه ای)، دهه فجر انقلاب اسلامی ( روایت داستان در قالب کلیپ 5 دقیقه ای )، 15 اسفند روز درختکاری (درقالب عکس/ نقاشی)، آداب و رسوم اصیل چهارشنبه( در قالب عکس / نقاشی) ، لحظه تحویل سال و سفره هفت سین ( درقالب عکس / نقاشی) برگزار شد.
معتمدی ضمن قدردانی از شرکت فعال نوآموزان و دانش آموزان در این جشنواره افزود : بیش از 2 هزار اثر از نوآموزان و دانش آموزان استان به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده که پس از داوری 70 اثر به عنوان آثار برگزیده منتخب و از نوآموزان و دانش آموزان صاحب اثر تجلیل شد.
معتمدی با تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم بیان داشت : سند تحول بنیادین یکی از مهم ترین برنامه های بلند مدت نظام آموزشی کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است که نقشه راه ماست در این سند ویژگی هایی برای معلم ترسیم شده از جمله نقش معلم بهعنوان هدایتکننده ، اسوهای امین، فکور بودن ، و بصیر در فرایند تعلیموتربیت و مؤثرترین عنصر در تحقق مأموریتهای نظام تعلیموتربیت رسمی کشور، از اهمیتی بسزا برخوردار است.همچنین دراین سند معلم به عنوان پژوهشگر واستاد شناخته شده است و در نهایت کار معلم طراحی و خلق شرایط یادگیری همراه با فضیلتهای اخلاقی، انسانی و فرهنگی است که خروجی آن تربیت نسلی خلاق و در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی است .
منبع: اداره کل آموزش و پرورش استان لرستان