رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان گیلان در جلسه کارشناسان روابطعمومی مناطق و نواحی استان که با موضوع؛ گرامیداشت هفته معلم، روز روابط عمومی و تکمیل شاخص های ارزیابی برگزار شد، گفت: شاخص اصلی ستاد گرامیداشت هفته معلم امسال بر اساس شناسایی و معرفی جلوه های ویژه معلمی است که روابط عمومی ها باید در پوشش هر چه باشکوه این موضوع، اهتمام لازم را داشته باشند.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، سعید فلیحی در جلسه کارشناسان روابط عمومی مناطق و نواحی استان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، ضمن قبولی طاعات و عبادات و تبریک میلاد امام حسن مجتبی (ع)، با اشاره به اهمیت هفته معلم و نقش روابط عمومی در انعکاس اخبار این هفته، خاطر نشان کرد: انعکاس جلوه های معلمی توسط روابط عمومی ها و به دلیل اینکه به مدت دو سال مراسم هفته معلم را به صورت حضوری نداشتیم، بسیار حائز اهمیت است و باید با برنامه ریزی دقیق و کیفیت هر چه بهتر این کار را انجام دهیم.
وی در ادامه با تأکید بر اینکه انتظار ما این است روابط عمومی ها با مراجعه به فرم های ارزیابی معلم نمونه و با توجه به 20 شاخص ارزیابی، مستندات تصویری را از معلم نمونه مناطق خود جمع آوری نمایند، اظهار داشت: با توجه به شاخص عشق و ایثار و از خودگذشتگی معلم می توانیم جلوه های بصری فراوانی را با توجه به ایثار یک معلم جمع آوری کنیم.
فلیحی همچنین در ادامه به شاخص مهم مدیریت دانش یک معلم اشاره کرد و گفت: روابط عمومی ها می توانند با یک دید هنری از تمام جلوه های یک معلم، مانند؛ مصاحبه و گفت و گو با دانش آموزان، اولیا و همچنین ارتباط عاطفی دانش آموزان با معلمان خود فیلمی تهیه نمایند و در معرفی معلمی که به عنوان نماد و آیینه آموزش و پرورش منطقه است، از تمام ظرفیت ها استفاده نمایند.
وی در ادامه به برنامه عملیاتی روابط عمومی های استان اشاره کرد و افزود: همه روابط عمومی ها باید برنامه های عملیاتی خود را در قالب یک جدول آماده کنند و به همراه مستندات خود جهت ارائه گزارش جامع و کامل به اداره کل ارسال نمایند.
رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان همچنین در خصوص راه اندازی پویش “من معلم هستم” گفت: این پویش جهت تکریم مقام معلم و با هدف معرفی و گرامیداشت مقام معلم توسط اداره اطلاع رسانی اداره کل راه اندازی و اطلاع رسانی خواهد شد و روابط عمومی ها باید نسبت به تبلیغ تیزرهای مربوط به این پویش در فضاهای مجازی و رسانه ها اهتمام لازم را داشته باشند.
شایان ذکر است در این جلسه به موضوعاتی از قبیل: پوشش حداکثری تبلیغات محیطی و شهری توسط روابط عمومی ها در سطح شهرستان و مناطق، پخش کلیپ، تیزر، بیلبورد شهری، نصب بنر، استفاده از رسانه های محلی، شهرستانی و استانی و تجلیل از معلمان بازنشسته در رسانه ها، انعکاس اخبار هفته معلم در سایت مناطق و … اشاره شد و در پایان هر یک از روابط عمومی ها نظرات خود را پیرامون موضوعات مطرح کردند.
منبع: اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان