مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در دومین دوره جشن سپاس از فعالیت های ادارات و مدارس در شاخص های آموزش متوسطه نظری گفت: در آموزش های مجازی باید علاوه بر کارکرد آموزشی به کارکردهای فرهنگی تربیتی،جسمانی و اجتماعی مدرسه توجه شود.
به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی، قاسمعلی خدابنده در دومین دوره جشن سپاس از فعالیت های ادارات و مدارس در شاخص های آموزش متوسطه نظری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا از زحمات و تلاش های همکاران در ایام شیوع ویروس کرونا به منظور استمرار فرآیند آموزش و کیفیت بخشی به آموزش های مجازی تقدیر کرد و گفت: کرونا متاسفانه صدمات و خسارات جانی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بسیاری را به جامعه وارد نمود لیکن در کنار آن دستاوردهایی برای اجتماع و آموزش و پرورش داشته است. وی با بیان اینکه استفاده از تکنولوژی در امر آموزش و بکارگیری شیوه های نوین تدریس از جمله درخواست های جامعه از دستگاه تعلیم و تربیت بوده است که امروزه محقق شده است اظهار داشت: خراسان رضوی در استقرار فرآیند آموزش های مجازی در کشور پیشتاز بود و از همان روزهای نخست تعطیلی مدارس به دلیل شیوع ویروس کرونا، با همت و تلاش شبانه روزی همکاران به سمت ارائه آموزش های مجازی با کیفیت حرکت کرد. خدابنده با اشاره به برگزاری دوره های ضمن خدمت در راستای توانمند سازی و ارتقا سواد رسانه ای همکاران به منظور ارائه آموزش های مجازی با کیفیت به دانش آموزان افزود: فرآیند منظم و برنامه ریزی شده آموزش های مجازی عامل رشد سواد رسانه ای دانش آموز شد. مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه توسعه مشارکت ها، یکی از اولویت های دستگاه تعلیم و تربیت بوده است و آموزش مجازی آن را برای ما به ارمغان آورده است تصریح کرد: رشد مشارکت اولیا در نظارت و کنترل برای فعالیتهای معلمین و هم چنین در امر تدریس، تفهیم و حل مسائل دانشآموزان از جمله این امور است. این مقام مسئول یکی از دستاوردهای آموزش های مجازی را شفاف سازی در امر تدریس معلمین دانست و گفت: محتوای آموزشی به اشتراک گذاشته شده معلمین توسط خانواده ها و کارشناسان بررسی، نقد و تحلیل می شود و این مهم سبب افزایش سطح اطلاعات، دانش، آگاهی و توانمندی معلمین خواهد شد. خدابنده با اشاره به اینکه آموزش های مجازی عاملی شد تا خانواده ها بیشتر پی به حساسیت و دشواری کار آموزش و تربیت دانش آموزان پی ببرند افزود: آموزش های مجازی فرصتی را مهیا ساخت تا با پالایش فعالیت های و محتواهای آموزشی تصمیمات بهتری به جهت بالابردن اثربخشی آموزشی داشته باشیم. وی با اشاره به کارکردهای فرهنگی تربیتی، زیستی بدنی و جسمانی، اجتماعی و همچنین کارکرد آموزشی مدارس تصریح کرد: در ایام شیوع ویروس کرونا به دلیل تعطیلی کلاس های درس حضوری سه کارکرد نخست کمرنگ شده اند لیکن کارکرد آموزشی که عبارتست از انتقال دانش، آگاهی و معلومات به دانش آموزان در فضای مجازی استمرار یافته است لذا لازم است در ارائه آموزش های مجازی به سایر کارکرد های مدرسه توجه ویژه شود.
منبع: اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی