کارگروه تخصصی برنامه ریزی و سفارش کتب درسی و بسته آموزشی اداره کل آموزش و پرورش استان چهارمحال وبختیاری ظهر دیروز در محل دفتر مدیر کل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان چهارمحال وبختیاری، در این نشست که با حضور اعضای این کارگروه در محل دفتر مدیر کل آموزش و پرورش استان برگزار شد هماهنگی های لازم به منظور توزیع کتب مورد نیاز دانش آموزان برای سال تحصیلی 1402 -1401 صورت گرفت.
همچنین در این نشست سرپرست آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت توزیع کتب در بین دانش آموزان در زمان مقرر خواستار برنامه ریزی دقیق مدیران مدارس برای انجام مراحل ثبت کتاب در سامانه ، طبق جدول زمانبندی ارسال شده به مناطق و نواحی آموزش و پرورش استان با فرض قبولی دانش آموز در سال تحصیلی جاری شد.
وی گفت : آغاز مراحل ثبت سفارش گروهی و انفرادی برای دانش آموزان توسط مدرسه از تاریخ 28 فروردین ماه و زمان توزیع کتب توسط مدرسه به دانش آموز از 14 شهریور ماه الی 1 مهر ماه 1401 خواهد بود.
افشین امیریان، در ادامه این نشست ، انجام سنجش به موقع دانش آموزان ورودی پایه اول ، انجام فرایند هدایت تحصیلی ، برگزاری و اعلام نتایج آزمون های ورودی مدارس ، برگزاری و اعلام نتایج آزمون تغییر رشته ، برگزاری و اعلام نتایج امتحانات تجدیدی ودر نهایت اتمام ثبت نام دانش آموزان در سامانه سیدا را از موارد مهم برای افزایش رضایت مندی در توزیع کتاب های درسی عنوان کرد .
امیریان با توجه به اینکه ثبت سفارش و توزیع کتب بر اساس اطلاعات موجود در سامانه سیدا انجام می شود تا کید کرد: مدارس باید آخرین وضعیت اطلاعات شناسنامه ای و تحصیلی دانش آموزان را در سامانه سیدا به روز رسانی و در اولین فرصت دانش آموزان را برای سال تحصیلی 1402-1401 ثبت نام نمایند .
گفتنی است : ثبت سفارش کتاب های درسی کلیه مقاطع تحصیلی از طریق سامانه www.irtextbook.ir و www.irtextbook.com توسط مدارس صورت می پذیرد.
منبع: اداره کل آموزش و پرورش استان چهارمحال وبختياري