معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: با توجه به آسیبهای اجتماعی و گسست تربیتی دانشآموزان در دوره کرونا و آموزش مجازی، رصد و پایش سلامت روانی آنها “بازگشت به آموزش حضوری” ضروری است.
محمود حقدوست در گفتگو با اداره اطلاعرسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر اظهار کرد: بعد از دو سال تعطیلی و یا نیمه تعطیلی آموزش حضوری، بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، همه دانشآموزان باید از روز 14 فروردین، با حضور در مدرسه، آموزش را به شیوه حضوری فراگیرند.
وی افزود: در این راستا مربیان و مشاوران باید با متانسب با شرایط هر شهرستان و منطقه و با کمک مدیر و عوامل اجرایی و آموزشی، در جذاب سازی مدرسه و ایجاد محیط شاداب و بانشاط کوشش کنند.
حقدوست ادامه داد: برگزاری آببن استقبال و خوشامدگویی، زمینه سازی برای غنیسازی زنگ تفریح، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری و طراحی و اجرای اردوهای تفریحی فرهنگی درون استانی و منطقهای با رعایت قوانین و مقررات از مهمترین اقداماتی است که معاونان و مربیان پرورشی میتوانند اجرا کنند.
وی تاکید کرد: ایجاد محیط شاداب و جذاب در تقویت انگیزش دانشآموزان و اولیا برای استمرار آموزش حضوری نقش موثری دارد.
حقدوست خاطرنشان کرد: آموزشهای مجازی هر چند سبب شد که چراغ آموزش در دوره کرونا خاموش نشود، اما آسیبهای اجتماعی دانشآموزان را افزایش داد.
وی گفت: مشاوران مدارس با رصد و پایش وضعیت سلامت روانی دانشآموزان برای کاهش آسیبهای اجتماعی و روانی در دوره آموزش حضوری تلاش کنند.
منبع: اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر