به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی، سرپرست آموزش و پرورش لرستان ضمن تبریک میلاد حضرت ولی عصر(عج) و همچنین عید نوروز، گفت: مجلس دانش آموزی کانون تمرین و تجربه گفتمان سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که مبتنی بر آموزههای اسلام است، میباشد.
سید عیسی سهرابی اظهار داشت: دو نوع گفتمان در جامعه تعریف شده است؛ یکی مونولوگمحور که منجر به عدم مشارکت، ناامیدی و ناکارآمدی میشود و دیگری دیالوگمحور که شامل تعاملگرایی، اعتمادجویی، پویایی، نشاط و شادابی میباشد.
وی تصریح کرد: ثبات و آرامش یکی از مهمترین رویکردها و سیاستهای تربیتی محسوب میشود و آموزش و پرورش لرستان در چند مدت اخیر در این راستا فعالیتهای مطلوبی داشته است و از سیاستگذاران انتظار میرود که برنامهها و خط مشیهای باثبات را طراحی کنند.
در ادامه حجت اله مؤمنی؛ معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان خودباوری و استفاده از ظرفیتها و شکوفایی استعدادهای دانش آموزان را از جمله اهداف تشکیل شوراها و مجلس دانش آموزی بیان کرد و دستگاه تعلیم و تربیت را متولی اصلی تربیت و رسیدن به حیات طیبه عنوان نمود.
محسن امیریخواه؛ رئیس سازمان دانش آموزی لرستان نیز به ارائه گزارشی از عملکرد یکساله این سازمان پرداخت و گفت: تمرین دموکراسی، آشنایی با ساز و کار اداری و مطالبهگری از جمله اهداف مجلس دانش آموزی محسوب میشود و در این راستا ۳۳۰۰ شورای دانش آموزی در مدارس و ۱۰ مجلس دانش آموزی در شهرستانها و مناطق تشکیل شد که در نهایت تعداد ۱۲۰ دانش آموز به عنوان هسته اصلی این شورا انتخاب شدند.
گفتنی است تعدادی از نمایندگان مجلس دانش آموزی به ارائه مطالبی از جمله توجه بیشتر به مسائل دانش آموزان، امکانات ورزشی، کیفیت آموزشی و سایر موارد پرداختند.
این مراسم با حضور سرپرست آموزش و پرورش لرستان، معاون پرورشی، رئیس اداره فرهنگی-هنری، رئیس سازمان دانش آموزی و جمعی از مسئولین و نمایندگان مجلس دانش آموزی استان در سالن اجتماعات اداره آموزش و پرورش ناحیه دو خرمآباد برگزار شد.
تنظیم خبر: علی خسروی
منبع: اداره کل آموزش و پرورش استان لرستان