علیرضا سلطانی از افتتاح مرکز یادگیری محلی آموزش خانواده با حضور مسئولین آموزش و پرورش استان در سالن جلسات دبستان حورا خبر داد.
به گزارش اداره اطلاع رسانی وروابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان به نقل از روابط عمومی اداره آموزش و پرورش ناحیه 3 اصفهان، افتتاحیه مرکز یادگیری محلی آموزش خانواده با حضور لیلاسادات ابطحی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، علیرضا سلطانی رییس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان به اتفاق هیات همراه ، نظریان مدیر آموزش و پرورش، زینالی معاون آموزش ابتدایی کارشناس مسئولان و کارشناسان نواحی ، تعدادی از اولیا در سالن جلسات دبستان حورا برگزار گردید .
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان ضمن اشاره به نگرش والدین نسبت به فرزند پروری و اهمیت آن گفت : در مرکز یادگیری محلی آموزش خانواده به سبب دریافت اولیاء از محتواهای تولید شده توسط تیم متخصص و مجرب ، می توانند شخصیت کودک خود را بشناسند و بهترین پرورش دهنده او قبل از ورود به دوره ابتدایی باشند .
وی افزود: در کنار والدگری نیاز به تخصص جانبی نخواهیم داشت، جای تأمل دارد و اولیا نیازمند دریافت دانش روز از متخصصین هستند و می توانند بهترین آموزه ها را توسط این مراکز در اختیار گیرند .
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان بیان داشت: رسالت آموزش و پرورش ، رساندن دانش آموزان به تحصیلات عالیه نیست ، بلکه پرورش انسان های موفق ، شاد و سرزنده است که این آموزش ها در این امور می تواند بسیار اثر بخش باشد .
ابطحی دوران پیش از دبستان که از تولد تا 6 سالگی است را بسیار سرنوشت ساز عنوان نمود و اظهار داشت: در دوران پیش از دبستان نوآموزان تعامل و ارتباط را فرا می گیرند تا بتوانند در فضای شاد زندگی کرده و از تجارب قوی بهره مند شوند و بتوانند به تجارب دسته اول نیز نایل شوند.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: برچسب تیزهوش و باهوش زدن می تواند قدرت پشتکار و تجربه کردن را از دانش آموز بگیرد بنابراین کودک باید با تلاش ، پتانسیل محیط را بشناسد و تجربه اندوزی نماید و با ایجاد تعامل، از هر فرصتی برای این که انسان موفق شود استفاده نماید تا به موفقیت دست یابد .
وی افزود: کودکان ذخیره دنیا و آخرت هستند و آنچه کودکان در این سن یاد می گیرند بر لوح وجودشان نقش خواهد بست .
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان اذعان داشت: در دوره پیش از دبستان 8 مهارت از جمله دقت ، حافظه ، اداراک ( دیداری ، شنیداری و فضایی ) ، مهارتهای زبانی ، مهارتهای اجتماعی و کارکردهای اجرایی آموزش داده می شود تا در مراحل تحصیل دچار افت نگردند .
وی گفت: اولیاء محترم نسبت به حقوق ، وضعیت روحی و روانی فرزندان خود آگاه باشند و به اهمیت سواد رسانه یعنی قرار دادن قوانین و مقررات برای استفاده از فضای مجازی ، از جمله اجرای زمانبندی در استفاده از آن، پی برده تا بتوانند نقش والدگری خود را به نحو احسن انجام دهند .
نظریان یکی از مسائل و مشکلاتی که در جریان تعلیم و تربیت وجود دارد را در هم تنیدگی جریان رسمی و غیر رسمی عنوان کرد و تربیت رسمی را آن چیزی که در مدارس انجام می شود دانست و بیان داشت: تربیت فقط به تربیت رسمی و حضور فیزیکی دانش آموز در مدارس منتهی نمی شود .
مدیر آموزش وپرورش ناحیه 3 اصفهان اظهار داشت: رفتارهای پنهان ، حضور در اماکن مختلف ، تعاملات و نظام تعلیم باید یک نوع هم سویی میان تربیت رسمی و غیر رسمی ایجاد نماید در غیر این صورت دانش آموز دچار تناقض خواهد شد و شاکله شخصیتی دانش آموز دچار اختلال خواهد شد .
نظریان، تفکرات زیبا را باعث شکل گیری مرکز یادگیری محلی برشمردو افزود: که اولیا قبل از ورود فرزندانشان به جریان تربیت رسمی باید از آموزشهایی استفاده نمایند که همسان و همسو با روشهای آموزشی معلم باشدو بدانند با دانش آموز چگونه رفتار کنند .