معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران با تأکید بر ضرورت اجرایی کردن سند تحول بنیادین گفت: کاربست چرخشهای تحولآفرین مبتنی بر سند تحول بنیادین موجب بالندگی نظام تعلیم و تربیت میشود.
به گزارش اداره اطلاعرسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران؛ علی دهقان در جمع مدیران مدارس علوم و معارف اسلامی در شهرستان بابل، ضمن قدردانی از زحمات مدیران مدارس معارف و ارائه تحلیلی از عملکرد کیفیت آموزش این مدارس و راهکارهایی جهت ارتقا فرایند یاددهی- یادگیری، از مدیران خواست به جایگاه برتر مدیریت مدارس معارف توجه ویژه نمایند و با توجه به عناصر چرخشهای تحول آفرین در مدرسه، وضع موجود مدارس را به حد بسیار مطلوب برسانند.
وی خواستار توجه به مولفههای چرخشهای تحول آفرین در مدرسه مبتنی بر سند تحول بنیادین شد و اظهار کرد: با این رویکرد، مدارس از نهادهای آموزشی به نهادهای فرهنگی- اجتماعی و مولد سرمایه انسانی، از کنترل بیرونی و ایجاد محدودیت، به خویشتن بانی( تقوا)، ارزشمداری و مسئولیتپذیری، از انحصار انگاری در تربیت، به مشارکت و مسئولیتپذیری ارکان و عوامل سهیم و موثر، از یکسان نگری در تربیت دانش آموزان، به پذیرش تنوع و تکثر در تربیت آنها، از نگاه تجزیهای و تفکیکی به هویت انسان، به نگاه یکپارچه نگر و تلفیقی در تمام ابعاد و ساحت های تربیت، از دانش آموز منفعل در کلاس درس به دانش آموز فعال در محیط های تربیتی، از روشهای خشک و فردی یاددهی- یادگیری به روشهای متنوع، انعطافپذیر، خلاق، فعال و گروهی تبدیل خواهند شد.
دهقان همچنین با بیان اینکه انباشت اطلاعات و حافظه محوری دانشآموزان باید به کسب شایستگیها در تمام ساحتهای تربیتی منجر شود، خاطرنشان کرد: کرونا فرصتها و چالشهایی ایجاد کرد اما امروز ضرورت آموزش حضوری برای دانشآموزان به شدت احساس میشود و از این رو خواستار برگزاری کلاسها بهصورت حضوری و با رعایت پروتکلهای بهداشتی هستیم.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران همچنین از مدیران مدارس علوم و معارف اسلامی خواست با معرفی ظرفیتهای مدارس خود در کانال هدایت تحصیلی مازندران و سایر بسترهای مجازی و حضوری و با برنامه محوری دانشآموزان بیشتری را جهت ادامه تحصیل در این مدارس جذب کنند.
منبع: اداره کل آموزش و پرورش استان مازندران