سرپرست معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش مازندران تأکید کرد: با نقشآفرینی راهبران آموزشی و تربیتی در زیست بوم جدید جریان آموزش در مناطق محروم، کمتر توسعه یافته و عشایری استان مازندران به حرکت در آمده و از توقف آن جلوگیری شد؛ به گونهای که هیچ کودکی از تحصیل محروم نشده و جریان آموزش به انحاء مختلف ادامه یافت.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران؛ «قاسم مهدوی» در وبینار استانی راهبران آموزشی و تربیتی ضمن تبریک ایام دهه مبارک فجر و گرامیداشت یاد و نام شهدای عزیز و تاکید بر استمرار راه انقلاب اسلامی، از حضور همه راهبران در این گردهمایی قدردانی کرده و گفت: راهبران آموزشی و تربیتی بهعنوان تصمیمسازان مهم در موقعیتهای محلی و منطقهای در جریان آموزش محسوب میشوند.
سرپرست معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه نقش راهبران در نگاه تحولی نقش کلیدی و اثرگذار بوده که میتواند منشأ تعاملات اجتماعی و افزایش بهرهوری باشد، افزود: راهبران با دانش، مهارتهای ارتباطی، مهارتهای فنی و انرژی و انگیزهای مضاعف مسیر شغلی خودشان را به سمت پیشرفت مشخص کرده و موجبات ارتقاء توانمندی همکاران زیر مجموعه خود را نیز فراهم میآورند.
وی با اشاره به لزوم برنامهمحوری در کار آموزشی و تربیتی، تصریح کرد: حرکت بر مدار برنامه با طراحی آن بر اساس مدل برنامه «تدبیر»، تمرکز بر جریان آموزش به ویژه برای دانشآموزان در معرض خطر تکرار پایه، آسیبشناسی حوزه مأموریتی، مستندسازی تجارب راهبران، و انتقال تجارب ارزنده آنان از اقدامات ارزشمند است و امیدوارم راهبران گرامی در این زمینه اهتمام جدی داشته و برنامههای خود را به بهترین نحو عملی سازند.
مهدوی پیگیری برنامههای تحولی معاونت آموزش ابتدایی مانند مدارس کارآمد ، طرح خوانا، طرح شهاب، برنامه تحولی سواد دیجیتال و جذب و پوشش تحصیلی به ویژه پوشش نوآموزان در جهت تحقق اهداف آن را از راهبران آموزشی و تربیتی خواستار شده و خاطرنشان کرد: کاهش نرخ تکرار پایه تحصیلی در قالب طرح جبران و تثبیت یادگیری، مواجهه با افت تحصیلی، و عملکرد نیاز به تلاش و قابل قبول جزو اولویتهای کاری راهبران است.
سرپرست معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش مازندران همچنین با اشاره به تلاشهای خالصانه و بینظیر راهبران در دو سال اخیر، اظهار کرد: با نقشآفرینی راهبران آموزشی و تربیتی در زیست بوم جدید جریان آموزش در مناطق محروم، کمتر توسعه یافته و عشایری استان مازندران به حرکت در آمده و از توقف آن جلوگیری شد؛ به گونهای که هیچ کودکی از تحصیل محروم نشده و جریان آموزش به انحاء مختلف ادامه یافت.
مهدوی در بخش پایانی سخنان خویش اجتماعی کردن موضوعات مرتبط با جریان آموزش در حوزه مأموریتی و بهرهمندی از ظرفیت نهادهای مرتبط را فرصتی دانست تا راهبران قدرت بیشتری برای اقدامات منطقه خود پیدا کرده و به عنوان مرجع تصمیمساز در موقعیتهای محلی و منطقهای عمل کنند.
شایان ذکر است؛ در استان مازندران ۸۵ راهبر آموزشی و تربیتی حضور دارند که کار نظارت بر عملکرد ۱۰۰ هزار و 211 دانشآموز، در ۵۰۹۰ کلاس را برعهده دارند. از این تعداد؛ ۱۲۳۴ آن در کلاس چندپایه با ۱۹ هزار و 800 دانشآموز است.