معاون پاسخگویی به شکایات اداره کل ارزیابی عملکرد وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه روند آموزش و پیگیری مسائل تربیتی در قم مطلوب و رضایت بخش است گفت :در طول دو روز بازدید تعداد ۴۳ واحد آموزشی در سطح ادارات نواحی و مناطق استان قم ،همچنین عملکرد اداره کل و نواحی و مناطق ۷ گانه آموزش و پرورش استان مورد رصد بازرسین وزارت آموزش و پرورش قرار گرفت و مسایل کمی وکیفی برنامه های آموزشی و پرورشی در واحدهای آموزشی باهمراهی مدیران محترم مدارس در سایه همدلی مضاعف ارزیابی شد.
به گزارش اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی آموزش و پرورش استان قم، محمد نصیریان مفیدی در جلسه ویژه ای که با حضور همکاران خود از وزارت آموزش و پرورش ،مدیرکل آموزش و پرورش استان قم ،معاونین متوسطه، ابتدایی و پرورشی اداره کل و همچنین روسای ادارات ارزیابی عملکرد و روابط عمومی آموزش وپرورش استان در محل سالن جلسات اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد با تقدیر و تشکر از فعالیتهای انجام شده در آموزش و پرورش استان قم هدف از این بازدیدها را تقویت برنامه های مرتبط با تعلیم و تربیت و ایجاد روحیه نشاط و امید در جامعه و در راستای سیاست وزارت آموزش و پرورش به منظور ارتقای همه جانبه اموزش و پرورش در مراکز استان ها بیان کردو گفت :بررسی کیفیت مسائل آموزش و پرورش در مدارس استان و نحوه و چگونگی تعامل مدرسه با خانواده در زمان تعطیلی ناشی از ویروس کرونا از جمله برنامه های ویژه گروه اعزامی وزارت آموزش و پرورش بود که به لطف الهی در قم این مهم به خوبی جلوه نموده است.
وی تاکید کرد: با ارتباطی که در مدارس با دانش آموزان و اولیای محترم از طریق تماسهای تلفنی برقرار شد مشخص گردید همکاران فرهنگی استان با جان مایه عشق و ایمان در فضای مجازی و فراتر از توان و شرح وظایف خود برای آموزش نسل آینده ساز ایران اسلامی تلاش نموده و از هیچ کوششی برای آموزش عزیزان دانش آموز فرو گذار ننموده اند.
وی تصریح کرد :در نواحی و مناطق نیز آنچه مشاهده شد عشق و تعهد همکاران اداری و آموزشی در دوران کرونا نسبت به دانش آموزان عزیز بود که توانسته شعار آموزش تعطیل شدنی نیست را به خوبی اثبات نمایدو شوق یادگیری و ارتباط با معلم و مدیررا تقویت کند.
نصیریان افزود: آنچه که در بازدیدهای مدارس استان توجه بازرسین وزارت رابیشتر معطوف نموده است رعایت تمامی محورهای آموزش و پرورش و استفاده از تمامی ظرفیت ها در فضاهای مجازی به ویژه شادتوسط معلمین عزیز استان است که توانایی دانشآموزان را تقویت و تهدیدها را تبدیل به فرصت نموده است .
نماینده اداره کل ارزیابی عملکرد وزارت آموزش و پرورش در ادامه گفت :شکی نیست که در زمان شیوع ویروس کرونا معلمین بصیر ،متعهد، پرتلاش و موقعیت شناس بهارستان علم و ادب در استان قم با درک شرایط موجود از آزمون کرونا سربلند و با افتخار بیرون آمده اند و نقش آفرینی های ارزنده این عزیزان هم در زمان حضور و هم با آموزش های غیر حضوری بیبدیل بوده است.
معاون اداره کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد :در طول بازدیدهای انجام شده ۴۳ واحد آموزشی در دوره ها و جنسیت های مختلف در قم مورد رصد واقع شد که با جمع بندی نهایی بازدیدها می توان گفت اقدامات آموزشی،پرورشی،فرهنگی،تربیت بدنی،نحوه و چگونگی حضور دانش آموزان در فضای شاد و همکاران اداری و اجرایی در واحد آموزشی و رعایت پروتکل های بهداشتی رضایتمندی بالایی را به همراه داشته است .
وی در پایان سخنان خود نقش شورای مدرسه را به عنوان یکی از ارکان تاثیرگذار و مهم در مدرسه مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: مدیران مدارس با تشکیل شورای مدرسه ومستند نمودن تمامی فعالیت های ارزشمند خود بدون شک میتوانند شان ،جایگاه و منزلت علمی معلمان و کانونهای دانایی را به مراتب بهتر و شایسته تر از گذشته به جامعه معرفی نمایند.
منبع: اداره کل آموزش و پرورش استان قم